Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Bonde skjøt hund

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-08-14, 13:48   #11
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bonde skjøt hund

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Jeg skriver ikke at jeg forventer det? Jeg skriver jeg forventer at de tar beskjeder.
Når jeg skeive at jeg håper barn i skolealder har lært dette er det fordi jeg antar barn i skolealder har hatt en eller annen omgang med dyr i sine 6 første leveår. Her i huset er de fra 8 år og oppover. De vi har på vennebesøk altså.

Mine barn er 8 og 12 og har hatt tilnærmet null omgang med dyr. De vet at de skal være snille med dyr, at de ikke er leketøy og at man skal spørre om man kan klappe før man klapper. Men dette vet de i teorien, og ut fra svært svært begrenset omgang med et par sofahunder, og jeg vet ikke om de vil kunne omsette det i praksis i enhver situasjon.

(8-åringen er nok redd for større hunder etter flere uavhengige episoder med hunder som har vært nesten like store som henne og som "er så snill, så, vil bare leke" og slikker i ansiktet eller kommer altfor nær uten at eieren har kontroll. Jeg forstår virkelig ikke at ikke hundeeiere forstår at for små barn er hunden stor, og mange vil synes den er skremmende. Min klare mening er at når det gjelder å såkalt "hilse på" så ligger bevisbyrden på hundeeierens side - kan kan ikke anta at en hvilken som helst person der ute automatisk har noen interesse av å opprette kontakt med en tilfeldig forbipasserende hund med mindre man aktivt sier i fra om at man ønsker det. Jeg forbeholder meg også retten til å ikke trenge å bli presentert for og identifisere meg for folks hunder, hundeelskere må gjerne finne dette uhøflig selv om jeg ikke forstår hvorfor.)

banana er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:10.