Sv: Kaste bort livet på slanking. Eller "How Britain got so fat"
Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.
Jeg tror de fleste på FP er så samfunnstypisk og normalisert spiseforstyrret og så opptatt av uvesentligheter at selvsagt kveles en god diskusjon (som egentlig handler om kvinnefrigjøring og å frigjøre hjernekapasitet) av utseendepjatt, capribukser, hvordan den eller den ville se ut når vedkommende veide 65 kilo osv.
Dette handler -etter min mening- om å totalt passivisere og slavebinde store deler av befolkningen gjennom å påføre dem selvforakt.
Det er jeg helt enig i. Det er akt for mange (meg selv inkludert) som bruker tid på å tenke på hva man kan spise og ikke kan spise, som betaler avlat for et stykke nei-mat med en ekstra joggetur, som har dårlig samvittighet hver gang de spiser noe som er for fett eller for søtt eller for mye. Og unge, friske , vakre jenter som bruker med tid på utseendet sitt enn på lekser hver eneste dag. 
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
|