|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
maler
|
Sv: Lærerstreiken - er KS' forslag på linje med andre land i Europa
Er du sikker? Problemet med å ha fått en så elendig karakter i matte er at man da kan ha gått glipp av endel hovedpoenger som gjør at man kan finne på å undervise helt feil også på lavere klassetrinn.
|
|
|
#2 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ikke sant? Jeg vil tro at mange av disse vil mangle en grunnleggende tallforståelse som bør være på plass når man skal undervise matte selv på de laveste trinnene.
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Hvis de mangler grunnleggende tallforståelse kommer de ikke til å komme seg gjennom matematikkfaget på lærerutdanninga med ståkarakter.
|
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Ja, jeg er sikker på at selve mattekunnskapene er høyere (jeg vet ikke noe om faget før 2010, så det kan jeg ikke uttale meg om). Det som er skremmende med å ha lav kompetanse fra lærerutdanninga er ikke å ha dårlige kunnskaper i akkurat regning (f.eks.), men å ha dårlige kunnskaper i fagdidaktikk. Det jeg har sett av pensum, det rent matematiske, læres det bort null og niks om f.eks. elementær ganging, så kan man ikke det fra før vil man slite uansett. Men da vil man heller ikke komme seg gjennom med stå-karakter.
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|