Sv: Veganer
Opprinnelig lagt inn av mkj, her.
Det høres ikke bra ut å være så syk som det er. Men kan det ikke like godt være fordi det er mat du ikke spiser at du blir dårlig?
Jeg har i 10 år spist ALL slags mat, virkelig altetende... Så det tviler jeg på, og aldri hatt noen mangler heller Jeg tror jeg har spist mer variert enn de aller fleste faktisk selvom jeg har vært opptatt av å holde meg unna spesielt sukker siste årene og minsket hvetemel/potet/ris inntaket - jeg har jo også vært 100 prosent sengeliggende for 7-8 årene så jeg har følt jeg ble bedre etter jeg ble "særere" i kosten, men selvom jeg har vært sær i kosten har jeg ikke utelatt noe skikkelig - så jeg tror det er på tide og jeg har vært bedre de siste dagene enn på evigheter. Derfor er det ufattelig fristende å fortsette å prøve. Jeg tror jo ikke jeg reagerer på alt jeg har kuttet ut, så vil prøve og innføre igjen med tiden, og jeg skal prøve å gå opp litt (det har jeg nok også godt av), men nå har jeg ikke gått noe opp eller ned selvom formen er bedre. Og jeg får jo i meg sunnere mat enn de fleste når jeg faktisk spiser vil jeg si.
Jeg er jo glad i å være på kjøkkenet også så får variert mye grønnsaker i både rå og kokt form, samt spiser forskjellige bærene og mye forskjellige frø og nøtter. Valnøtter er eneste jeg har kuttet ut for tåler det nok ikke (da får jeg reakskjon med en gang.
Sønnen min har jo hatt melk/egg allergi + bjørkepollenallergi. Broren min har hatt noen allergier opp gjennom samt astma så vi har jo plager i familien også.
Blir ikke formen bra av det så kan jeg jo selvfølgelig bare gå tilbake til å være altetende, men når man "våkner" opp litt fra ett mareritt som har vart så lenge så frister det å spise på samme måte. Jeg skriver matvaredagbok som kan gjøre det lettere å innføre mat og se om det gir noen utslag. Har hatt 3 opplevelser av at fisk kan være en trigger selvom det virker latterlig rart, og begge gangene har ikke reaksjonen kommet før dagen etter - men da har jeg virkelig gått "rett ned" med kraftig svimmelhet og mageplager som har gitt seg etter noen timer, også ble det stekt reker som jeg sto i dampen i mye her en dag og da ble jeg akutt veldig svimmel. Det virker latterlig og jeg har ikke tenkt over det før, men det er noe jeg har sett nå som jeg er så nøye på hva jeg får i meg... Og jeg har jo variert enormt i formen i disse 10 årene, og det varierer jo veldig hvor ofte man spiser f.eks fisk eventuelt andre ting også. Tro meg om dere vil, jeg har fortsatt tro og håp 
|