Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Lærerstreik!

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-06-14, 21:50   #11
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lærerstreik!

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Men er det reelt at man nødvendigvis mister muligheten til å gjøre noe jobb hjemmefra eller flexe? Jeg ser at man mister retten til dette, men en sånn rett er det jammen ikke mange yrkesgrupper som har, heller ikke de med stor fleksibilitet og hjemmekontor. Eller er det ikke rom for lokale løsninger over hodet her? Jeg har jo i utgangspunktet bundet arbeidstid, men det er jo helt greit at vi flekser. Men: det er arbeidsgiver som styrer dette, som styrer graden av frihet hos den enkelte. Jeg greier ikke helt å se problemet med det egentlig. Jeg skulle like å se den lederen som ikke gikk med på at en lærer dro hjem og rettet når det var dette som fungerte best.

Jeg tenker det samme. Jeg jobber jo en veldig fleksibel bransje, men også der må hjemmekontor og avspassering avtales med nærmeste leder, og om man ønsker jobbe kortere dager i en periode og lengre i en annen periode, så må det også avtales med nærmeste leder. Og det skulle bare mangle, tenker jeg. I utgangspunktet er man forpliktet til å være på arbeidsplassen i arbeidstida.

Cuyahoga er ikke aktiv  

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:48.