Sv: Min største tabbe, eller sånne flaue ting vi har gjort
Jeg er en søvngjenger. Og gjør mye rart på nettene. Jeg ommøblerer, lager mat, har sex, skriver huskelister, gjemmer ting (som jeg da aldri finner igjen) osv. Jeg kan virkelig ramse opp. Og derfor liker jeg ikke å sove andre steder enn hjemme.
Men så måtte jeg være på riksen da, med datteren min. Hun hadde grått i timesvis, og både hun og jeg var utslitt. Så vi sovnet på en madrass på et kontorgulv. Nattevakten var redd lillemor skulle få epilepsianfall, og hadde hentet henne ut av armkroken min, uten at jeg hadde merket det.
Utpå natten er jeg oppe og går i søvne, sannsynligvis for ubevisst å lete etter lillemor. Jeg våkner delvis inne på et vaktrom, og der sover datteren min på brystet til nattevakten. Og sier jeg bare kan legge meg igjen, for hun skal passe på. Neste morgen våkner jeg, med et vagt minne om at, jo- jeg HAR vært oppe og gått. Og kjente på hodepinen, at joda, jeg har gått i søvne igjen. Og hva har jeg på meg?? Nattdrakt?? Neida, kun ei knøtt lita stringtruse!!! Gud, så flau jeg var...
|