Sv: Kronprinsfamilien og skolevalg
Det er sagt mye klokt her. Jeg tenker at vår fremtidige dronning kanskje i større grad vil ha sitt virke utenlands, som representant for Norge, døråpner osv. Jeg tror at den konglige rollen i Norge forandrer seg like mye i takt med resten av verden, som alt annet, til tross for at det er et merkelig sett å organisere oss på. Verden blir mindre, og en reise som fikk ti sider oppslag i Se og Hør for 20 år siden, er i dag knapt en notis. "Kongen i Australia sa du, jaja, jojo"
Og man skal heller ikke se bort i fra at de vil gi henne flere ben å stå på, slik at hun letter kan velge et yrke som f.eks diplomat om hun ikke blir dronning. Det er jo kjent at kronprinsen selv hadde slike tanker, så det kan være at han ønsker større valgfrihet uten de helt store ofrene for sin egen datter. Jeg vil også tro at et ønske om å la datteren lære god engelsk tidlig bunner ut i et savn han kanskje hadde selv som barn. For selv om man har engelsk på norsk skole er det et stykke derfra til å kunne snakke og følge en samtale som tiåring.
Alle kommentarer på diverse nettaviser gjør meg helt oppgitt, de fleste går på MM og hennes stormannsgalskap, og at Kronprinsen kun følger hennes ønsker i alt og et. Han er så luuurt lizzom.
|