|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Vaklende
|
Sv: Norsk presses respektløse omtale av transpersonerJeg reagerer veldig på at man her ikke tar til seg korreksjoner, og har skrevet følgende brev til PFU, med kopi til journalisten og sjefsredaktøren i Dagbladet. Skrevet i full fart og sakset det jeg synes var gode kommentarer og formuleringer fra dere andre i tråden, håper det var greit. Tviler på at dette gir så stor effekt, men likevel:
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Vaklende
|
Sv: Norsk presses respektløse omtale av transpersonerI hovedsak det samme som de sa til BM. De følger foreldrenes eksempel og henviser godt til det, med omtale som "hun" frem til fylte 5 år, og ser at det er litt uheldig at det ikke er noe lignende omtale med hankjønn etterpå. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Vaklende
|
Sv: Norsk presses respektløse omtale av transpersonerHmm, jeg ser ikke at dette hjelper noe? Hva synes dere?
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
|
Sv: Norsk presses respektløse omtale av transpersonerJa, jeg synes det var bedre! Flott, Balanse! |
|
|
|
|
|
#30 |
|
-
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Norsk presses respektløse omtale av transpersonerDette syns jeg ble ganske bra. Den setningen er akkurat det jeg mener artikkelen manglet. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Norsk presses respektløse omtale av transpersonerHurra! To ganger på relativt kort til at handlekraftige FP'ere har fått til endring ved å si fra på skikkelig vis til rette instans.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#32 |
|
|
Sv: Norsk presses respektløse omtale av transpersonerHadde vært veldig greit om desken på Dagbladet egentlig bare kjørte forhåndsgodkjenning via FPav all språk- og bildebruk. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Glamorøs
|
Sv: Norsk presses respektløse omtale av transpersoner
God idé!
|
|
|
#35 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Det gjelder egentlig det meste av nettaviser. Trykket på å få publisert ting raskt har virkelig ikke vært til gagn for språket.
|
|
|
|
#36 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Norsk presses respektløse omtale av transpersonerSå bra at de tok til seg kritikken til slutt! Og hurra for engasjerte og oppegående FPere! |
|
|
|
|
|
#37 |
|
|
Det er jeg overbevist om! Språk er mektig. Har skrevet en hel Nynorskeksamen om det. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
This is normal!
|
Sv: Norsk presses respektløse omtale av transpersonerJeg synes Dagbladet kjører flere og flere saker som en ren oversettelse av artikler i utenlandske medier. Når journalisten (hvis den som gjør jobben er det - noe jeg betviler innimellom) da ikke i det hele tatt har prøvd å sette seg inn i saken eller reflektert over innholdet i den opprinnelige artikkelen, får man uheldige utslag som dette. For ikke å snakke om dårlig språk.
|
|
|
|
#39 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Norsk presses respektløse omtale av transpersonerSå flott at det ble påpekt og rettet opp. Det nytter! Heia BM og Balanse!!
|
|
|
#40 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Norsk presses respektløse omtale av transpersonerGodt jobba!
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|