Sv: Helvetesuka
Selvhjelpsbøker er som andre kategorier av bøker - det finnes trashy romaner og gode romaner, og noen av de aller beste bøkene jeg har lest i mitt liv, kan nok kategoriseres som selvhjelpsbøker. (Men jeg leser ikke kioskroman-varianen av selvhjelpsbøker - de er like dype og kloke som en middels ukebladartikkel.)
Jeg synes det er veldig tabloid å trashe alt av såkalte selvhjelpsbøker og "egodyrkelse". For min del har slik type informasjon bidratt til å bevisstgjøre meg egne tidligere ubevisste mønstre, noe som i sin tur har gjort at jeg har kvittet meg med en del issues som har stått i veien for å virkelig kunne flytte fokus vekk fra meg&mitt og ut i verden og virkelig se folk rundt meg.
Man er gjerne ikke enten en egodyrker eller altruistisk. Ideelt sett tar man seg bryet med å fokusere nok på seg selv til å klare å leve bevisst og balansert - og med det fungere veldig mye bedre for omvererdenen også.