Sv: Helvetesuka
Maverick:
For å understreke det så skrev jeg det jeg skrev fordi jeg ikke så linken mellom denne type opplegg/bøker og mål om perfeksjonisme. Ikke i utgangspunktet fordi jeg er uenig i at det er mye fokus på perfeksjonisme, men det er jo også en interessant diskusjon.
Jeg skjønner ikke helt hvorfor man forholder seg så mye til dette jaget hvis man er imot det. Det er jo mest sannsynlig ikke så mye å få gjort med hva mediene og andre folk velger å ha fokus på, men man kan gjøre mye med hvordan man selv forholder seg til det. Hvorfor bry seg om en slik bok i det hele tatt, hvis man ikke er interessert? Man velger jo selv hvilke verdier man har, og hva som er viktig må jo nødvendigvis måles ut ifra det. Jeg mener (virkelig) ikke at det er enkelt å løsrive seg fra det man opplever som sterke sosiale forventninger, men jeg stusser litt over at de som ikke føler for et slikt opplegg er så imot det (slik jeg får inntrykk av i denne tråden). Hvorfor ikke bare droppe det? Er det fordi dere opplever forventningene som sterker enn hva jeg gjør, kanskje?
Så da lurer jeg på hvor, konkret, dere opplever disse forventningene om det "perfekte"? Hører dere det bli sagt til dere, leser dere om det, tenker dere at det er sånn? Du kommer med et eksempel på tabloide massemedier, Maverick. Men det må jo være flere kilder når folk opplever det så reelt som mange tydelig gjør?
|