|
|||||||
| Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter! |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Absolut ateist
|
Sv: "Vi" er gravideSå da antar jeg at "vi prøver å bli gravide" også er feil.
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: "Vi" er gravideUff jeg grøsser litt hver gang jeg hører det. Syns det er en ubehagelig setning. Faktisk.
|
|
|
#4 |
|
Absolut ateist
|
Sv: "Vi" er gravide
Alene, altså.
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Sv: "Vi" er gravideNei, men det er da ikke mannen som blir gravid. Hvis vi sier at vi prøver å bli gravide, så bør han da også få kul på magen iløpet av noen måneder.. Dersom det klaffer.. Og det får han jo ikke, ergo han prøver ikke bli gravid..
|
|
|
#6 |
|
Henger i stroppen
Medlem siden: Apr 2007
Sv: "Vi" er gravide
Det skal jo to til for å prøve å bli gravid, mens det bare er kvinnen som er gravid, så frasen over kan man ikke utsette noe på, synes jeg. Frasen "vi er gravide" er innholdsmessig naturstridig, men likevel ok, som nevnt over, i et likestillingsperspektiv. Det impliserer liksom at selv om mannen ikke personlig går gravid, så er han involvert i og spiller en viktig rolle i det nye livet, og spesielt fra fødsel av.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|