Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Tror dere dadlene i denne kaka er avgjørende for smak?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-05-14, 22:58   #1
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror dere dadlene i denne kaka er avgjørende for smak?

Eg ville køyrd dadlene i foodprossesor, slik at dei blei daddelmos, viss du hadde gitt meg den oppskrifta. Men ja, det gir nok mykje av sødmen, som fleire seier. Kanskje du kan bytte ut med banan, eller noko anna som er tilsvarande søtt, men viss du bytter det ut med nøtter, vil du nok få noko heilt anna.

Firkløverkake? Er ikkje den basert på sukkerbunn?

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-14, 23:01   #2
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Eh, hvorfor forventet du at en daddelkake skulle være lik en firkløverkake. Er ikke en firkløverkake en sjokoladekake?

Konsistensen. Ikke smaken. Å si at jeg forventet det blir nok feil, men jeg har ærlig talt aldri smakt dadler før jeg smakte denne kaka, og jeg trodde de skulle bli litt hardere når de ble stekt. Jeg kan null og niks om baking altså. Dette er første gang i mitt voksne liv jeg lager noe annet enn ostekake fra bunnen.

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Firkløverkake? Er ikkje den basert på sukkerbunn?

For meg er Firkløverkake sjokoladekake med smeltet Firkløver i. Det er veeeeldig godt.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-14, 23:41   #3
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oppskrifta ser spennande ut, altså.

For meg er firkløverkake sukkerbunn med vaniljekrem i midten og smelta firkløver på toppen. Veldig godt!

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-14, 07:43   #4
mina
Strikker

mina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Bare for å tilføye enda en Firkløverkakevariant: nøttebunn med smeltet Firkløver på toppen.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:42.