Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Synes dere at det er greit at ungene går på slang?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-04-14, 10:27   #40
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synes dere at det er greit at ungene går på slang?

Jeg er en DårligMor(TM). Nå har mine barn vel aldri gått på epleslang, men jeg ser at jeg er ganske laidback ifht. det.

Jeg er oppvokst i et borettslag hvor det av ideologiske årsaker ikke er gjerder rundt eller mellom hagene ( ), bare lave hekker, og alle har frukttrær - stort sett mer epler enn noen klarer å plukke og spise. 90 hus, vi var vel kanskje ti unger i "epleslangalder" samtidig, og vi tok bare det vi klarte å spise. Det begrenset seg jo greit til 2-3 epler og noen plommer per kveld. Ingen ødelagte greiner, halve sporten var jo å klare å ta noe uten at greinene rørte på seg så vi ikke ble oppdaget! Og vi tok ikke glasseplene på det lille treet til Fru xxx, for vi visste at hun plukket alle osv.

Ettersom de fleste av de vi tok epler fra hadde vokst opp i borettslaget og gått på slang sjøl førti år tidligere, og det samme gjaldt foreldrene våre, ble dette aldri slått ned på av noen voksne. Jeg tror det ble sett mer på som en kulturtradisjon enn en forbrytelse. Nå er det masse Innflyttere ( ) i borettslaget, jeg lurer på om dagens barn der går på epleslang.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:11.