|
|||||||
| Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hund med på restaurant
Etter aa ha leste alt dette om Norge, synes jeg det er veldig mye mer hundevennlig i Tyskland. Baandtvang er det her, ogsaa, saaklart, men at hunden faar vaere med naar man er i byer, i butikker og paa restauranter er omtrent en selvfölge. Vi bor i byen og jeg har hunden med over alt (unntak som sagt matbutikker og til legen, paa skoler, paa lekeplasser). Det er ogaa mange hoteller etc. som tar imot hund. Derfor vil jeg si at man godt kan ta med hunden. Merk forövrig de nye reglene ift. ormekur. Dette vil si - saa vidt jeg har skjönt - at du maa ha med hunden til vetrinaer her i Tyskland (eller Danmark/Sverige hvis dette er siste land du besöker för du drar hjem igjen) för du kan ta den med tilbake til Norge. En annen ting aa tenke paa, er hva hunden synes om den lange reisen. Hvis du skal reise med Kielbaaten, maa hunden bli i bur paa bildekk eller i bilen under hele overfarten (20 timer), og man faar bare besöke dem for aa lufte dem paa bildekket tre ganger. Vi droppet aa ta med hunden vaar paa dette. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Hund med på restaurantVi skal snart til Danmark, og selv om hunden hadde elsket å være der vi skal, dropper vi det pga båtturen. Jeg synes tre timer alene i bil på et dekk med mange ukjente lyder høres grusomt ut, men nå er jo jeg tidenes hundehønemor også, da. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Mother of Dragons
|
Jeg synes jo dette virker ekstremt lite vennlig for allergikere da, det er da virkelig en uting å ha med seg dyr inne på restauranter.
|
|
|
#4 |
|
Musk
Jeg har aldri tenkt paa det saann siden det ikke er saann her, men selvsagt har du egentlig litt rett. Det finnes absolutt restauranter her ogsaa hvor hunder ikke faar komme, men det er faa - i alle fall er det mitt inntryk saa langt (vaar hund er 7 mnd gammel). Det finnes til og med ekstra hundevennlige restauranter her hvor hundene blir servert vann og mat. Jeg har ogsaa med hunden min til frisören for eksempel, min frisör, altsaa, ikke hundefrisören. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Det må da variere veldig fra sted til sted? Eller om det har endret seg de siste årene? Der jeg bodde flere år i (midt-) Tyskland var det hvertfall ikke vanlig med hunder med inn, men det var i en mindre storby. Når jeg besøker vennene mine som fortsatt bor der ser jeg heller ingen hunder innendørs på restauranter og slikt - om vi nå er i den lille storbyen eller i de tilligende mindre småbyene Sist redigert av m^2 : 07-04-14 kl 14:33. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Musk
Jeg er absolutt ingen ekspert paa hva som er tillatt rundt omkring i Tyskland. Vet bare at i Hamburg hvor vi bor, har jeg sett mange hunder paa restauranter/kafeer og vi har saa langt aldri faatt nei om vi vil ta vaar med. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|