|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Glamorøs
|
Sv: Jenter og rosa
Det tror ikke jeg heller. Men jeg tror det er en fordel med bevisste foreldre som tør å utfordre kjønnsrollemønstre og tør å utfordre ungene på det. Og det kan man jo godt, selv om ungene liker rosa prinsesser (eller spiderman), man kan jo snakke med dem om det. Min sønn vet godt hvorfor jeg ikke vil se Smurfene. Han kan godt gå, men ikke med meg, og han har fått en god forklaring. Dermed har jeg forhåpentligvis sådd et frø til å tenke over hvordan jenter blir fremstilt og behandlet.
|
|
|
#2 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Hopper inn i siste innlegg (har ikke lest HI en gang…). Nå ble jeg nysgjerrig. Hva er galt med Smurfene? Jeg har tre jenter som elsker Smurfene og det har jeg latt dem se på. Trodde det var ufarlig.
|
|
|
#3 |
|
Glamorøs
|
Fordi alle smurfene som blir gjenkjent for egenskapene sine er gutter. Det finnes en eneste jente, uten en eneste egenskap utover å være pen. Der de andre har navn etter hva de er gode på (eller ekstremt dårlige), så heter hun bare Smurfeline.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|