Sv: Vårt lille land: Ønske om mer avansert matte
Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.
Ja, jeg vil tro at selv de som kom inn på læreren med 2 i matte fra videregåendes 1. klassematte og ellers 2-ere og 3-ere vil ha nok kunnskap til å håndtere gangestykker. Men det har sluppet for mange folk som rett og slett er DUMME gjennom lærerskolen, og dumme folk gjør utrolig dumme vurderinger, kanskje særlig i møte med utfordringer.
Der er vi enige. Det kreves utrolig mye mer enn bare karakterene for å bli en god lærer. Jeg vil påstå at karakterene mine, eller fagkunnskapene mine om du vil, bare hjelper meg med halvparten av jobben. Sosial intelligens, klokskap og sunn fornuft er nesten like viktig. Jeg kjenner også lærere som er veldig sterke i faget sitt, men som ikke får til den andre biten, det funker også ganske dårlig. Hva som får en lærer til å skjenne på og viske ut arbeidet til en elev som er a) flink b) ønsker å lære mer og c)har gjort mer enn han behøver i lekse, det skjønner jeg ikke. Det strider på en måte mot alt skolen burde stå for. Det blir nesten det samme som om en lege skulle skjenne på en pasient for å ha sluttet å røyke. 
|