Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-02-14, 16:00   #201
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 357
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Det Vampus-innlegget må være verdensrekord i ansvarsfraskrivelse.

Ikke sant?

Jeg har liksom hatt litt håp for henne - hun mener og står for - men bare før Stortinget, tydeligvis.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-14, 18:34   #202
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

http://doremusnor.wordpress.com/2014...nsrettsstaten/

Ikke det helt store innlegget i debatten, men fornøyelig likevel.

Gammel 28-02-14, 18:48   #203
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-14, 19:45   #204
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Takk katta.

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-02-14, 20:01   #205
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-14, 20:08   #206
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Man kan spøke, men i Arizona fikk de nesten gjennom en lov som ville gitt servitørerer reservasjonsrett mot å servere homofile. Heldigvis ble det nedlagt veto http://ipad.dagbladet.no/2014/02/27/.../usa/32049469/

Gammel 10-03-14, 12:28   #207
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Susanne Kaluza har her gjort det enkelt for folk å selv sende inn høringssvar:

http://www.susannekaluza.com/?p=8501

Til en viss grad tror jeg individuelle svar er bedre enn masseproduserte svar, men en innsending er bedre enn ingen. Så folkens; send inn!

Selv registrerer jeg at erna synes det er "meget spesielt" at folk gikk i tog bak reservasjonsrettparolen. Det synes jeg er utrolig nedvurderende.

Pelle er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-03-14, 12:32   #208
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ble så enormt provosert av hun der Dagrun Eriksen syns det var pinlig at reservasjosnretten fikk så stor motstand. Pinlig! Jeg kjenner jeg blir helt sånn skingrestemmerasende. Er hun den nye Apelthun Sæle?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-14, 15:33   #209
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er pinlig at Erna preSterte å furte, at dagrun mente at det finnes verreting i verden og ikke minst så er jeg kjempeskuffet og ganske himlende over at vampus/Heidi Nordby Lunde er frekk nok til å klage over at venstresiden har tatt over kvinnedagen. Merkelig når hun for bare ett år siden gikk betingelsesløst ut MOT reservasjonsrett. Høyre-damene burde skamme seg som ikke bare har solgt sjela si, men som i tillegg tillater seg å furte fordi andre har litt mer integritet enn dem. Skamme seg, burde de.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Gammel 10-03-14, 15:57   #210
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må innrømme at med reservasjonsretten, nedkortingen av pappapermisjonen og økningen av kontantstøtten, er det regjeringsskiftet blitt mye verre enn jeg hadde forestilt meg. Hadde jeg stemt Høyre, hadde jeg vært ufattelig skuffa.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-14, 16:12   #211
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var Eriksen sitt utspill som fikk den late rompa mi opp av stolen og ut i tog på lørdag. Fytti så provosert jeg ble.

Gammel 10-03-14, 16:13   #212
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg må innrømme at med reservasjonsretten, nedkortingen av pappapermisjonen og økningen av kontantstøtten, er det regjeringsskiftet blitt mye verre enn jeg hadde forestilt meg. Hadde jeg stemt Høyre, hadde jeg vært ufattelig skuffa.

Jeg også. De har jo solgt sjela si. Blodharry sedgeway, snøscooter og proffboksing til FrP og selve den liberale grunnarven g representantenes frihet i samvittighetsspørsmål på tinget til KrF. Sørgelige tider.

Gammel 10-03-14, 16:13   #213
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Det var Eriksen sitt utspill som fikk den late rompa mi opp av stolen og ut i tog på lørdag. Fytti så provosert jeg ble.

Bra!

Gammel 10-03-14, 16:56   #214
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg også. De har jo solgt sjela si. Blodharry sedgeway, snøscooter og proffboksing til FrP og selve den liberale grunnarven g representantenes frihet i samvittighetsspørsmål på tinget til KrF. Sørgelige tider.

Ja, men ikke så overraskende. :har aldri hatt høye tanker om Høyre:

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-14, 17:33   #215
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde bedre tanker om Høyre enn dette.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-14, 20:39   #216
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er så sint, så ufattelig arg på disse politikerdamene fra den siden som våger å skyve andre, såkalt "verre" kvinneproblemer foran seg som en årsak til at de ikke deltar i 8-marsmarkeringer, når den egentlige grunnen er at de er rå ufattelig rævkjørt på reservasjonsretten.
Fy skam på seg.
Vi greier da å tenke to tanker samtidig så dette synes jeg var å idiotforklare alle som ville markere denne dagen.
Dessuten var det en av de damene (husker ikke hvem i farta) som snurtet over at dagen var overtatt av venstresida.
Tror ikke hun har stor kunnskap om hvordan denne dagen ble innstiftet og markert fra tidligere tider.

Gammel 10-03-14, 20:42   #217
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg har vært i diskusjon med en fra frp på fb i dag. Jeg kunne nesten tenkt meg å lagt inn innlegget hans er, jeg ble iallefall veldig provosert over både tone og innhold.

Gammel 10-03-14, 20:49   #218
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg var på Youngstorget 8.mars, mitt aller første 8.mars-arrangement noensinne. Jeg har rett og slett hisset meg opp noe så helt vanvittig de siste ukene, så jeg troppet opp i bakrus, helt alene. Men hei, sa jeg alene? Enormt masse folk og super stemning (og klarte på pussig vis å ramle over en god del kjente, til tross for folkehavet). Heretter stiller jeg hvert eneste år, i alle fall så lenge den søpleregjeringen holder det gående. :fortsattrasende:

Og Ernas uttalelse etter markeringen:

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-14, 21:06   #219
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har ikke stemt Høyre, men har gjort det før. I år stod det mellom H og Ap. Jeg har vært i meget små møter med Erna da hun tidligere var minister for et departement, og har knallgodt inntrykk av henne. jeg synes det er fint hun ble statsminister når det ikke ble det partiet jeg stemte på. Derfopr er jeg så UTROLIG skuffet over "litt ... spesielt" - uttalelsen hennes etter 8. mars. Noe så nesevist og nedvurderende. Makan!

Pelle er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-03-14, 21:13   #220
Cauchy

Cauchy sin avatar

Medlem siden: Jul 2012
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg ble så enormt provosert av hun der Dagrun Eriksen syns det var pinlig at reservasjosnretten fikk så stor motstand. Pinlig! Jeg kjenner jeg blir helt sånn skingrestemmerasende. Er hun den nye Apelthun Sæle?

Enig. Saken er viktig nok til at KrF valgte å presse den gjennom, hvorfor er det da pinlig å engasjere seg i den?

Cauchy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:18.