Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?
Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.
Jeg synes det er så koselig når min svigermor (som har kun sønner) kommer til MEG og forteller om at jeg, som har barn av begge kjønn, kommer til å få merke hvor stor forskjell det er på å være farmor og mormor. "For mormor kommer aaaaaaaaaaalltid først, vet du:-( Bare vent og se."

At moren min feks jevnlig ringer og spør om å få gjøre ting med barna, i motsetning til farmor har selvsagt lite med saken å gjøre. Eller at jeg selv alltid har hatt et like godt forhold til alle besteforeldre, og kanskje bedre til farmor enn mormor.
Jeg har jo sett innlegg på foreldreforum også (usikker på om det var dette eller et annet) fra mødre som har bare gutter, og som er såååå lei seg for at de aldri kommer til å bli mormor. Farmor er liksom ikke det samme ... Så den innstillingen er det tydeligvis folk som har i lange tider før de kommer så langt.
Ungene mine har et klart nærmere forhold til farmor/farfar enn til mormor/morfar. Det har med engasjement å gjøre, helt klart. Mine foreldre er langt fra like engasjerte som svigers. Dvs de er det, men på avstand. De har aldri stilt opp på samme måten.