|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Hvilket kjønn ønsker/ønsket du helst? | |||
Før første barnet ønsket jeg jente |
![]() ![]() ![]() ![]() |
99 | 61,88% |
Før første barnet ønsket jeg gutt |
48 | 30,00% |
Før andre barnet ønsket jeg jente |
69 | 43,13% |
Før andre barnet ønsket jeg gutt |
40 | 25,00% |
Før tredje eller flere barn ønsket jeg jente |
33 | 20,63% |
Før tredje eller flere barn ønsket jeg gutt |
13 | 8,13% |
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 160. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#261 |
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Første gang var jeg sånn: "Å, vi skal få et BARN! Lurer på om det er jente eller gutt?" (vi fikk aldri klart svar på ultralyden).
![]() |
#262 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Vi er tre søstre og en bror i søskenflokken min. Jeg har et godt forhold til alle, men aller tettest og hyppigst kontakt med broren min. Han er også den som er lengst fra meg i alder. Jeg tror ungene mine fint kunne fått et godt forhold til en søster om de hadde fått det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#263 |
maler
|
![]() Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Det er jo sant at det er kvinnene som har vært båret familiene og det sosiale livet i vår kultur. Det er også tradisjon for at det er jentene som ivaretar foreldrene når de blir gamle. Ikke i alle familier, men i mange familier er det sånn, at det er en form for kvinnenettverk. Jeg tror det er noe av grunnen til at mange investerer mye tid i døtrene sine, man forventer en form for nettverk der (og jeg har jo ofte fått kommentarer som "det blir jo ikke helt det samme å ha med seg en gutt da.
![]() |
#264 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Jeg opplever at folk syns oppriktig synd på meg som har tre gutter. Stakkars meg, som ikke får pynte med kjole, sette strikker i et søtt lite hår, bli mormor, dandere rosa rom med små dukkevogner osv osv.
![]() |
#265 |
awesom
|
![]() Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?
Det er helt fjernt for meg og min omgangskrets også. Jeg har venner i alle utdanningsnivå.
![]() |
#266 |
© All rights reserved
|
Mens jeg har virkelig opplevd jenteintiger i bursdager og alle jentefordommer har blitt innfridd x 100. |
![]() |
![]() |
![]() |
#267 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Jeg har ikke arrangert guttebursdag enda, skal feire den første i år, men erfaringen min med klassefest er at det er helt klart guttene som herjer mest. Om det er typisk for bursdager aner jeg ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#269 |
maler
|
![]() Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Jeg har hatt bare guttebursdager og blandede selskap, min erfaring med gutter er at de kommer i en veldig rolig og en veldig hurramegrundtutgave i bursdager. Og at sistnevnte ofte preger selskapet når den er tilstede. Og med jenter tilstede øker turtallet ganske betraktelig, men det er da guttene som har det høyeste turtallet.
![]() |
#270 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?De to første gangene ønsket jeg ikke noe annet enn friske babyer. Fikk jenter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#271 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?En ting som jeg kom på og som bekrefter kjønnsrollemønsteret også er en barneskole hvor man i fritidsområdet har et rom hvor "gutta kan herje" og så har man et "rolig rom for jentene" og det siste rommet er helt rosa. Jarra. hvor de rolige guttene skal være eller hvor de herjete jentene skal være, se det, det vet ingen.
![]() |
#272 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 |
Yes, we can!!
|
![]() |
#274 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Kjønnstypiske rom på en skole tar kaka. Herlighet!
![]() |
#275 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Av alle trekk barna har, så er det egentlig bare ett som jeg har blitt overrasket over hvor kjønnsstereotypiske de er (de fleste andre har kunnet latt seg forklare med sosialisering og de har også alle mange trekk man assosierer med motsatt kjønn), og det er lesevanene. Hvordan gutta fordyper seg i faktabøker og jenta i romaner, tross intens oppfordring til romanlesing fra oss voksne.
![]() |
#277 |
awesom
|
Jeg og. Han sluker egentlig det meste som kan leses. Men faktabøker kommer nok bak skjønnlitterære bøker når han skal "koselese".
![]() |
#278 |
This is normal!
|
![]() Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Og jeg har en jente som leser faktabøker (akkurat nå går det i dyrebøker, og jeg får lange foredrag om hamstere, marsvin og pungdyr
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|