|
|||||||
| Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter! |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
kamerat
|
Sv: 2,2 år
Esme har korrigert seg selv rett over her.
|
|
|
#2 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Åh. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
kamerat
|
Jeg mener at begge deler er helt fint, men det er jo en viss tradisjon for å mene at det ikke skal stå noe mellom infinitivsmerket og infinitiven. Men dette er en skrivebordsregel som ikke har noe med gjengs språkbruk å gjøre, så jeg adlyder den ikke, og jeg tror heller ikke den er offisielt anbefalt lenger. Dessuten er det noen ganger betydningsforskjell på "ikke å" og "å ikke".
|
|
|
#4 |
|
Bedreviter
|
Sv: 2,2 år2,5 år er selvsagt 2 år og 6 måneder. 2,2 år ser litt merkelig ut i mitt hode, men det betyr åpenbart at barnet er 2 år, 2 måneder og 12 dager. Jeg har ikke kommet på tanken om at noen mener at 2,5 år er 2 år og 5 måneder. Sist redigert av Teofelia : 15-05-07 kl 22:03. Årsak: Rettet tallfeil |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|