|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
I mål
|
![]() Sv: Dette "gratisskole"-konseptet man hører om...
Du må ha sånne ferdige spyd, fra sportsbutikk. Vi spikker aldri mer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
i tåkeheimen
|
![]() Sv: Dette "gratisskole"-konseptet man hører om...Vedkubbe ignorerer jeg elegant, all den tid vi ikke har vedovn. Med lærerhatten på forventer jeg heller ikke at alle skal ha med vedkubbe, altså. Syltetøyglass og ukeblader/reklame bruker jeg å varsle om flere uker i forveien, siden jeg selv trenger laaaang tid på sånt.
![]() |
#63 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dette "gratisskole"-konseptet man hører om...Hos oss fikk alle med seg lapp om at vi måtte respektere kravet om ved til utedager (hver tirsdag), så alle har visst ikke samme hatt, Ming |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
maler
|
![]() Sv: Dette "gratisskole"-konseptet man hører om...Jeg nekter å kjøpe ukeblader.
![]() |
#65 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Dette "gratisskole"-konseptet man hører om...Jeg tror det er viktig at vi som er ressurssterke tar denne kampen, selv om vi ikke må.
![]() |
#66 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() Sv: Dette "gratisskole"-konseptet man hører om...Har dere ikke eggeblåsepumpe, altså? Det har jeg |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Dette "gratisskole"-konseptet man hører om...Jeg har sluttet å irritere meg over ved-ordrer etter at vi flyttet i villa og har fått peis med tilhørende vedbod. Da vi bodde i leilighet med kun elektrisk oppvarming, var det et evig problem å skaffe til veie. Teleskopgrillspyd har jeg endelig klart å kjøpe inn (før hendte det at jeg sendte med ungen kniv på skolen, med beskjed om å spikke sjæl |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Dette "gratisskole"-konseptet man hører om...Utblåste egg?
![]() |
![]() |
#69 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Dette "gratisskole"-konseptet man hører om...Guttungen her i huset, hadde ikke hatt musikkutstyr å ta med til skolen, da han hører musikk utelukkende på pc'n, og den er ikke videre bærbar.
![]() |
#70 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Vi også! Hver uke, på uteskole. Men jeg er glad de har uteskole og får brukt veden....
![]() |
#72 |
Trøtt
|
Altså, neste gang ungene dine skal ha med "umulige" ting på skolen så må du komme innom meg. Jeg har jo lager for slik. Noe skal man jo bruke bodplassen sin til. Ved i garasjen, og blant annet ukeblader, syltetøyglass, utblåste egg (jeg tror faktisk jeg har en 12-pakk som ble til overs i fjor lagret just-in-case) og denslags i boden. EN skuff full av grillspyd i forskjellige varianter. Ja, og champagne, da. Det er viktig å utnytte lagerplassen sin godt.
![]() |
#73 |
|
![]() Sv: Dette "gratisskole"-konseptet man hører om...gå innom frisøren og stjæle ukeblad |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
i tåkeheimen
|
![]() Sv: Dette "gratisskole"-konseptet man hører om...Mødre som Palmen redder pølsegrillinga, for de sender med ungene vedkubbe+avis+tennbrikett sånn at den klønete læreren (som glemte bålutstyret på pulten på jobb) får fyr på bålet. De sender også med et par ekstra ukeblader og syltetøyglass for sikkerhets skyld.
![]() |
#76 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Dette "gratisskole"-konseptet man hører om...Skal alle skoler ha med vedkubber på uteskoledagene?
![]() |
![]() |
#77 |
![]() Sv: Dette "gratisskole"-konseptet man hører om...Her lå det ved i boden da jeg overtok huset i sommer. Den er kun brukt til uteskole og speider.
![]() |
#78 |
Vår forrige skole skulle liksom ha uteskole, men på to år hadde de en dag.
![]() |
#79 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Dette "gratisskole"-konseptet man hører om...Skolen vår har uteskole hver torsdag for førsteklasse i år. De hadde ikke det da Snuppa gikk i første. Det er ikke alltid de går så langt akkurat, men de er ute.
![]() |
![]() |
#80 |
maler
|
![]() Sv: Dette "gratisskole"-konseptet man hører om...Jeg tror de egentlig ønsker seg ca 6 vedkubber og regner med det ordner seg med 6 hvis de spør 20.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|