|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#18 |
|
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Sv: Hva gjør man i Roma?Alle stedene de andre nevner. jeg elsker Roma og var der tre ganger i 2013. I tillegg ville jeg Santa Maria Maggiore Santa Maria Maggiore er den største kirken i Roma som er viet til Jomfru Maria. Her skal det etter hva som blir fortalt, være rester etter krybben til Jesus-barnet. Har besøkt kirken og den er fantastisk. Guidet tur i det Sixtinske kapellet var vel verdt pengene, da man får med masse historie. st. giovanni in laterano er kirken i Roma Paven er biskop i. Syntes den er finere enn Peterskirken faktisk. Denne er ca.2000 år gammel. I en sidebygning til denne kirken, ligger trappene Jesus gikk opp for å få dommen (på andre siden av gaten) St. clemente er også verdt et besøk. Her er det gravd ut to kirker til under den kirken vi ser i dag.Peters lenker utstilt (sies det) San Pietro in Vincoli Basilica, her er Dersom man er interessert i kirker. Jeg har vært i alle krikene, og de andre attraksjonene. Syntes også Piazza Navone var vel verdt et besøk se på kunstnerene og livet God tur. Skal dit selv i slutten av april, og Venezia i begynnelsen av april.
|
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|