Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvor mye sukker

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-02-14, 09:46   #37
Ruslebiffen
biffvase

Ruslebiffen sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor mye sukker

Det varierer litt. Jeg har definitivt potensialet til å spise enormt mye snop, og får fort følelsen "mye vil ha mer". Så helst skulle jeg spist godt med sjokolade hver eneste dag. Men det fungerer overhodet ikke; en ting er hva det gjør rent utseendemessig med kroppen min, det som definitivt er viktigst er hva mye sukker over tid gjør med hodet og energinivået mitt. Jeg blir slapp og trist av å spise mye sukker. Jeg føler meg rimelig overbevist om at kostholdet mitt, deriblant sukkerinntaket, har mye å si for min psykiske helse (jeg har hatt noen runder med depresjon de siste 15 årene), så jeg bør være nøye. Og i tillegg så er det sånn at om jeg spiser mye sukker så mister jeg treningsiveren, og da faller energinivået mitt ytterligere. Og jeg blir ekstra sur og ikke kjekk å leve sammen med.

Likevel funker fullstendig kutt dårlig på meg. Jeg kan godt kose meg med litt kake på en onsdag og dessert et par dager i uken så lenge jeg holder det innenfor rimelighetens grenser. Akkurat det å kunne gjøre det er viktig for meg. Det jeg imidlertid må passe meg for er å spise mye snop i helgene. Mannen min og jeg har i perioder en lei tendens til å kjøpe inn litt for mye sjokolade til helgen, noen ingen av oss har godt av. Og sklir det ut i helgene sklir det gjerne ut i ukedagene også. Nå er vi inne i en god periode der vi stort sett holder oss unna godteri, og du verden som det merkes på kropp og sinn. Vi koser oss heller med et par glass god rødvin.

En god knekk mørk sjokolade (86%) spiser jeg imidlertid så og si hver dag. Jeg regner ikke det som godteri siden det er såpass lite sukker i.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:22.