Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Lærernes arbeidstid, hva skjer etter brudd i forhandlingene?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-02-14, 15:06   #11
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærernes arbeidstid, hva skjer etter brudd i forhandlingene?

Opprinnelig lagt inn av Nasse, her.

Det er litt vanskelig å forstå hele greia syns jeg. Jeg snakker ut i fra videregående, mens andre snakker ut i fra grunnskolen. Det er litt forskjell mellom fag, skoleslag osv når det gjelder leseplikt, bunden, ubunden tid.

Jeg syns heller ikke det å være på arbeidsplassen fra 08.-16.00 er det verste, men det fordrer arbeidsro. Og det er litt vanskelig til tider når man har manko på møterom. Dermed blir arbeidsrommene møterom, pauserom osv. Pauserommet har ikke plass til alle ansatte på en gang må vite. Vi kunne sikkert hatt fleksibel timeplan, at noen spiste kl.11.00, andre 11.30 osv, men det kompliserer timeplanlegginga til de stakkarene som driver med det. Enkelte skoler har over 200 ansatte (skoler med over 1000 elever).

Akkurat det å ha spisepause på skift tror jeg hadde gått helt fint timeplanmessig gitt at man greide å definere hvilke typer lærere som spiser sammen. Sånne praktiske hindringer må man løse på hver enkelt arbeidsplass tenker jeg. Og endel steder vil det være åpenbart at lærere ikke kan forberede seg på skolen, men det er jo helt vanvittig at er sånn. Selvfølgelig må man ha arbeidsplass. Jeg fatter ikke at det ikke er trumfet gjennom for lengst.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:18.