|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lærernes arbeidstid, hva skjer etter brudd i forhandlingene?
Det er det som er ubegripelig for oss lærere også.
|
|
|
#2 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Lærernes arbeidstid, hva skjer etter brudd i forhandlingene?Aha, dere har en slags pott som skal fylles, for at dere automatisk får avspasering om sommeren? I min jobb skriver vi ned alle timer vi er på jobb, og fører det inn i et timeregnskap, så kan vi ta ut avspasering av det. Jeg vet dermed ikke på forhånd at jeg kommer til å få en "ekstra" sommerferieuke.
|
|
|
#3 |
|
Fartsfantom
|
Kompetansegivende utdanning fins faktisk via videreutdanning for lærere. En utrolig gunstig avtale der vi får 100 % betalt lønn for å studere. Du kan ta 30 studiepoeng over 1 år eller 60 over 2 år. Stat, skoleeier (komune/fylkeskommune) og lærer har et spleiselag. Les mer her: http://www.udir.no/Utvikling/Etter-og-videreutdanning/ Jeg er enig i at det ikke er så mye å velge mellom for lærere på videregående, men du kan (med rektors støtte) søke på studier som skolen trenger. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja for all del - jeg har selv tatt 60 studiepoeng nettbasert engelsk finansiert av arbeidsgiver, med betalt permisjon i eksamensperioder. Utrolig gode rammebetingelser, faktisk, fordi skolen min hadde behov for flere lærere med undervisningskompetanse i engelsk.
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Det med studiepoeng er definitivt løsbart i sommerferien og i løpet av seks dager. At alle lærere skal kunne ta studiepoeng hvert år er nok utopisk, men at man for eksempel annenhver år tar poenggivende utdanning som tilsvarer 12 dager om sommeren og annenhvert år tar fri disse dagene er vel ikke helt utenkelig? Det er få som innenfor det offentlige får dekket alt av kostnader og tidsbruk på poenggivende fag og 12 dager annenhvert år eller 6 dager pr år er ikke veldig dårlig i utgangspunktet når det gjelder alle arbeidstakere. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|