|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Lærernes arbeidstid, hva skjer etter brudd i forhandlingene?
Men lærere har likevel 5 uker lovfestet ferie. At avspasering går tapt er en helt annen problemstilling som er velkjent fra de fleste yrker som praktiserer avspasering. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, jeg mener dette er noe av kjernen i denne konflikten. KS tror rett og slett ikke på at vi fyller årsverket. Etter min mening er dette noe som henger igjen fra tida før Reform 94 og deretter Kunnskapsløftet. Jeg husker jo selv at "ingen" lærere var på skola utenom undervisningstimene sine da, og de norsklærerne jeg hadde på videregående brukte nok ikke så mye tid på å rette stiler som jeg gjør, f.eks. Det holdt med en kort kommentar ("Fint!" eller "Dette er ikke bra nok!" husker jeg var gjengangere) og en karakter. Regelverket i dag tillater ikke dette.
|
|
|
#3 |
|
Sviiisj!!
|
Ja, det burde da være helt gjennomførbart! Mange vil sikkert oppdage at de jobber mer enn det de får avspasert også.
|
|
|
#4 |
|
maler
|
De gangene vi har registrert timer har vi faktisk oppdaget at vi jobber mindre enn vi tror. Mer enn vi får betalt for, men mindre enn vi tror. Det er nok fordi det svir noe så innmari når vi jobber veldig mye i perioder og så glemmer vi de litt mer bekvemme dagene.
|
|
|
#5 |
|
Sviiisj!!
|
Ja ja, dere om det. Vi registrerer som sagt på fast basis, så blir vi ikke overrasket heller (at kollegaer har 100 plusstimer de aldre får avspasert er heller ikke noe som sjokkerer noen her.
|
|
|
#6 |
|
maler
|
Registrerer alle på fast basis? Eller bare de av dere som jobber mest?
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|