Sv: Burde vi boikottet OL?
Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.
Godt det er flere enn meg med dette synet!!!
Lisa: fordi noe er verre kan man vel ikke la være å engasjere seg og gjennomføre sanksjoner og konsekvenser? 
Men hvorfor var vi ikke like opprørte over OL i Kina? Hvorfor er Russland så mye verre en andre? Er det tilfeldig? Neppe. Hvor patetisk lite er OL i Russland mot det faktum av vi synes det er greit å øke samarbeidet med verdens verste diktatur? Er handel greit men ikke sport? Hvorfor denne dobbeltmoralen?
Artikkelen under om kulturkrigen forklarer det godt selv om meg ikke er enig i alt. Så ler jeg rått og himler med øynene når alle "redneck" homofobe folk jeg kjenner til alle andre tider en når det er OL, plutselig bryr seg så mye om LHBT rettigheter. Det er bare trist og patetisk. Ingen av disse har brydd seg om massive overgrep mot minoriteter i Russland over lang tid eller dårlige kår for ytringsfriheten.
Det er bare så vannvittig provoserede at det kun er når det er et jævla sportsarrangement og mye mediafokus at "mange" bryr seg uten at de evner sette det i et perspektiv eller bry seg ellers i året. Og nei, jeg snakker nok ikke om folk på FP men folk flest som hyler opp om dette på sosiale medier og i neste øyeblikk poster nok en innlegg som mer en ofte viser hva slags verdier og holdniger de har mot minoriteter.
http://www.spiked-online.com/newsite...8#.UvjZLY1lROR
Sist redigert av Lisa : 10-02-14 kl 17:24.
|