|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
maler
|
Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?
|
|
|
#2 |
|
Mother of Dragons
|
Det tror jeg absolutt på. Når mine mannlige kollegaer breker seg til og mener ar det er få kvinner i vår spesialitet "fordi det er for tøft" så sier jeg at det er bullshit og at de tøffeste vurderingen er i gyn og ped og der er også vaktbelastningen knallhard. Vår jobb er psykisk tung på helt annet vis.
|
|
|
#3 |
|
maler
|
Ok, dagens dumme spørsmål og avsporing: Hva er psykisk tungt i deres jobb?
|
|
|
#4 |
|
Mother of Dragons
|
Det som er psykisk tungt er til dels det enorme arbeidspresset og at man må jobbe fort-fort-fort hele tiden og prioritere hele tiden hva man skal bruke tiden på. For vi rekker aldri alt. Det ligger dårlige folk på avdelingen og man driver og skal gjøre diagnostikk over telefon mens man opererer og helst skal konsentrere seg om det. En annen ting som også er veldig tungt som ingen andre tenker på er at i forhold til bløtkirurgi hvor egentlig ingen kan vite hva du har gjort, så går man gjennom alle røntgenbilder og alle beslutninger og operasjoner på røntgenmøte og da blir alt gjennomkritisert og diskutert, og man er liksom ikke spesielt greie om det heller. Mange ortopeder gruer seg til røntgenmøtet kan man si.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|