|
|||||||
| Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Glamorøs
|
Sv: Skolestart for 5-åringer?Polyanna: Jeg vet ikke helt om du mente det innlegget for eller mot noe, for jeg føler ikke at noen her mener at barn skal hindres i å lære noe. Jeg syns bare at barnehagen er det beste stedet for å lære for 4-5-åringer. Med gode pedagoger, stor voksentetthet og store muligheter til å tilrettelegge etter nivå og interesse.
|
|
|
#2 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Skolestart for 5-åringer?
|
|
|
#3 |
|
This is normal!
|
Sv: Skolestart for 5-åringer?Jeg synes det er verd å lese Rammeplan for barnehagens innhold og oppgaver før man misjonerer for tidlig skolestart. Der står det mye klokt. Det finnes gode og dårlige barnehager akkurat som det finnes gode og dårlige skoler. Å putte 5-åringene inn i skolen, synes jeg er en dårlig idé. Jeg vil heller videreutvikle barnehagene i tråd med det som står i rammeplanen. Om f.eks. antall, rom og form:
|
|
|
|
#4 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skolestart for 5-åringer?"Barnehagen har et ansvar for å oppmuntre barns egen utforskning og legge til rette for tidlig og god stimulering."
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|