Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Gode suppeoppskrifter med lite kalorier

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-01-14, 13:28   #1
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode suppeoppskrifter med lite kalorier

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

*abonnerer*

Jeg kan bidra med en av mine absolutte favorittsupper, som jeg den siste tiden har laget flere ganger i uka fordi jeg har sinnsykt craving på den, HELE tiden.

http://www.veganeren.com/2013/01/hot...gefrsuppe.html

Hvis man ikke er glad i kikerter, og heller ikke er veganer, tror du det kan passe med kyllingbiter i denne?

Gammel 23-01-14, 14:26   #2
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 60
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Hvis man ikke er glad i kikerter, og heller ikke er veganer, tror du det kan passe med kyllingbiter i denne?

Vi hadde den suppen i går, kylling ville vært perfekt i. (Kuttet forøvrig litt i currypasten og krydra litt ekstra med spisskummin, koriander og garam masala for å unngå for sterk suppe til ungene.)

Gammel 23-01-14, 14:28   #3
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så mange gode tips!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-14, 15:03   #4
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Denne suppa fra Trines matblogg er veldig god. Den inneholder noe matfløte (2 dl), men det blir vel ikke så ille om man deler det på 3-4 porsjoner, samt ikke spiser brød til?
Jeg hadde også litt korianderkrydder i sammen med karri.
Kyllingsuppe med blomkål og koriander:
http://trinesmatblogg.no/2012/02/06/...-og-koriander/

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-14, 15:07   #5
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke SÅ redd kalorier, altså. Kokosmelk går helt fint, men jeg tar gjerne den lette varianten. Litt matfløte også. Jeg teller ikke kalorier. Men creme fraiche i litervis trenger det jo ikke være. Særlig siden jeg spiser MYE når det gjelder suppe. Jeg føler det er noe sunt og "vannete" over det, så jeg bøtter ned...

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:32.