Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Ny perle fra Rotmo

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-01-14, 14:25   #1
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny perle fra Rotmo

Har det ikke alltid vært en del brungrums noen av bygdene der oppe? Så tar de ulike former til ulike tider?

Gammel 22-01-14, 15:32   #2
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rotmo kan ta seg en bolle. Dette er jo bare tragisk.

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Har det ikke alltid vært en del brungrums noen av bygdene der oppe? Så tar de ulike former til ulike tider?

Den påstanden vil jeg gjerne se belegg for. Hvilke bygder? Hva slags brungrums? Mer enn andre steder? En Rotmo gjør ingen rasistisk bygd. Han har kanskje flere meningsfeller blant nordmenn i Spania?

Gammel 22-01-14, 15:39   #3
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Rotmo kan ta seg en bolle. Dette er jo bare tragisk.

Den påstanden vil jeg gjerne se belegg for. Hvilke bygder? Hva slags brungrums? Mer enn andre steder? En Rotmo gjør ingen rasistisk bygd. Han har kanskje flere meningsfeller blant nordmenn i Spania?

Det er vel ingen hemmelighet at det helt fra gammelt av fantest et strekk i innlandet, opp østerdalen og opp i Trøndelag der nasjonalismen stod sterkt. Etter krigen så var det hele kommuner der man måtte gi almennt amnesti fra den straffen NS-medlemmer ellers i Norge fikk - utestengelse fra politiske verv (og misting av stemmerett?) fordi det ikke var folk igjen til å lage et kommunestyre en gang.

Jeg så et kart en gang med en grafisk fremstilling av NS-medlemskap. En svart prikk for hvert medlemskap. Det var, pga at det rett og slett var mer folk + funksjoner der, en del svart i byene, og så enkeltprikker spredd utover landet. Og så helt svarte kommuner oppover dalene.

Mange av den gamle "lensmannsadelen" stod sterkt der, og de var ofte NS-folk.

Jeg tror sånt grums tyter ut i ulike former til ulike tider. Nå i denne formen.

Gammel 22-01-14, 15:52   #4
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kommer selv fra en bygd der NS sto sterkt. Det var ikke pga. en spesiell skepsis mot jøder, men mer enn storbondefrykt mot en voksende og sterkere arbeiderklasse. Jeg har ikke hørt at dette har gitt et spesielt negativt syn på innvandring fra 1945 fram til i dag.

Jeg synes det er drøye påstander du kommer med, og jeg synes du bør dokumentere dem.

Gammel 03-06-15, 14:11   #5
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rotmosagaen er jo oppe igjen.

Og idag så jeg denne.

Jeg blir bare så
Samt
Og

Men - det blir jeg ikke. Dessverre.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-15, 11:30   #6
Serafin
Bør lage seg en tittel selv

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Rotmosagaen er jo oppe igjen.

Og idag så jeg denne.

Jeg blir bare så
Samt
Og

Men - det blir jeg ikke. Dessverre.

Å herreminhatt.

Og ikke greier de å skrive "verdaling" riktig heller. Er ingen her som sier "verdøling", så dette er ikke lokale folk, I think. Jeg gikk kjapt over, og det er visst ingen som er herfra, takk og lov.

Jeg har ikke hørt så mye snakk om dette lokalt, annet enn at folk mener at de nye sangene til Rotmo er rasistiske, og "over the top". Og nå har vi jo nettopp hatt vømmølfestivalen også, og så vidt jeg ifkk med meg var det kun de gamleste sangene som ble spilt, og de "typiske vømmølsangene". Men nå surrer jeg litt rundt i min egen lille boble her oppe, så hva "alle" tenker vet jeg jo ikke.

Lillesøster 09

Sist redigert av Serafin : 04-06-15 kl 11:35.
Serafin er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-06-15, 11:34   #7
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Serafin, her.

Å herreminhatt.

Og ikke greier de å skrive "verdaling" riktig heller. Er ingen her som sier "verdøling", så dette er ikke lokale folk, I think.

Mnja, det står da verdaling i kommentarene. Men det er jo for øvrig fullstendi irrelevant hvor de som har skrevet dette bor. Rasisme blir ikke bedre av at det ikke er sambygdniger som skriver det. Holdningene finnes der, både i Verdalen og i Oslo.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:07.