Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Shabby chic-stilen

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-14, 13:03   #1
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shabby chic-stilen

Opprinnelig lagt inn av Nora H, her.

Jeg innrømmer at jeg hadde blitt lei meg om noen på internett hadde sagt at hjemmet mitt var stygt. Ufine kommentarer på internett kan være like sårende som IRL.

Det har aldri vært snakk om at det er greit å si at noens hjem er stygt. Det er det vel 100% enighet om at ikke er greit. Det er snakk om å karakterisere en interiørstil, eller trend, som gikk av moten for 20 år siden, men som det er en viss fare for at noen fortsatt liker eller har hjemme.

Jeg blir ikke lei meg et eneste sted om noen jeg ikke kjenner på nettet skriver noe stygt om en stil som jeg liker, eller som jeg likte for 15 år siden, men ikke har hatt råd til eller brydd meg med å kvitte meg med. Om vedkommende i tillegg har en ordbruk som jeg synes er barnslig eller harry, så sårer det meg ikke mer av den grunn, tvert om, det får meg bare til å danne meg en viss oppfatning om vedkommende, og jeg blir egentlig litt glad for at vi har ulik smak.

Og jeg innbiller meg at de fleste egentlig takler det ganske greit, men det er mulig jeg overvurderer folks selvtillit på dette området.

Sist redigert av My : 08-01-14 kl 13:09.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-14, 22:32   #2
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Det har aldri vært snakk om at det er greit å si at noens hjem er stygt. Det er det vel 100% enighet om at ikke er greit.

Har du lest FINN-trådene?

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-14, 23:08   #3
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Det blir vel ikke det samme?

Jeg synes det er vesentlig forskjell på å kunne le av en reklame og å kommentere om man liker ting eller ikke og å kommentere på samme måte på et bilde en av brukerne legger ut for å vise frem stilen i hjemme sitt

Hvis ikke man skal kunne kommentere, flire av eller si meningen sin om stilarter, musikk, klær, estetikk, mat eller hva det skulle være så blir det i grunnen ganske kjedelig.
Det finnes en mellomting mellom å ikke kunne kommentere noe eller å humorere i det hele tatt og å fortelle meg eller andre rett i fleisen at stua vår er dritstygg og spyenglete.
Om noen derimot etter denne tråden vil fortelle at bordet mitt er furuhelvete så er det helt greit. Ved å innrømme at vi har sånt i hus stiller jeg meg til hogs for slike kommentarer.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-14, 23:16   #4
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Nei. Jeg refererer bare til det som har blitt skrevet i denne tråden. Men jeg har i et tidligere innlegg skrevet at jeg ikke synes noe om å sende rundt og gjøre narr av boligannonser o.l., hvis det er det du snakker om.

Gammel 08-01-14, 23:59   #5
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Herrejesus, diskuterer dere dette ennå?

For ordets skyld: Det var ordet "tragisk" jeg reagerte på for 160 innlegg siden. Unødvendig å bruke om noe mange har hjemme. Dessuten er det mye annet jeg heller ville karaktererisert som tragisk.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-14, 07:56   #6
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

For ordets skyld: Det var ordet "tragisk" jeg reagerte på for 160 innlegg siden. Unødvendig å bruke om noe mange har hjemme. Dessuten er det mye annet jeg heller ville karaktererisert som tragisk.

Det var jeg som brukte det. Og selv om jeg beklaget bruken, har jeg ved nærmere ettertanke tenkt at jeg kan finne på å bruke dette ordet om ting og hendelser som jeg egentlig ikke synes er så fryktelig ille, og gjerne i en flåsete setting, og du bruker sikkert ordet om ting jeg synes er upassende å bruke det om. På et nettforum må du tåle såpass.

Og hvorfor dåner du av at vi diskuterer dette ennå?

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-14, 09:36   #7
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Det var jeg som brukte det. Og selv om jeg beklaget bruken, har jeg ved nærmere ettertanke tenkt at jeg kan finne på å bruke dette ordet om ting og hendelser som jeg egentlig ikke synes er så fryktelig ille, og gjerne i en flåsete setting, og du bruker sikkert ordet om ting jeg synes er upassende å bruke det om. På et nettforum må du tåle såpass.

Ja, og fordi det virket som om du ikke skilte mellom en generell betraktning om en generell interiørgreie på et nettforum, og på hva man sier til mennesker man møter i virkeligheten.

Siden du nå beveget deg inn i diskusjonen igjen, Hyacinth.

Gammel 09-01-14, 09:40   #8
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Vel, det verste jeg ser er folk som ikke kan skrive verste rett. Mine veggord er i det minste rett skrevet. Og jeg er sikker på at hjemmet mitt blir kjempefint med englevinger på veggen!

Gammel 09-01-14, 09:50   #9
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Og hvorfor dåner du av at vi diskuterer dette ennå?

Hun har veldig lett for å dåne i diskusjoner. :vurderer innkjøp av luktesalt:

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-14, 10:28   #10
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Hun har veldig lett for å dåne i diskusjoner. :vurderer innkjøp av luktesalt:

Luktesalt er sterkt undervurdert, og burde få sin renessanse.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:04.