Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Shabby chic-stilen

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-14, 09:03   #1
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shabby chic-stilen

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Jeg har også litt problemer med å forstå den der "buhu, et menneske på internett liker ikke stilen min"

Jeg også. Hvem har skrevet det egentlig?

Gammel 08-01-14, 09:32   #2
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Jeg også. Hvem har skrevet det egentlig?

Jeg tror ikke noen har skrevet det men har inntrykk av at det er folk som reagerer slik, eller (kanskje heller) er redd for at andre skal reagere slik, hvis noen på internett uttaler seg negativt om en stil de har. Og det er det litt vanskelig for meg å forstå, siden det er veldig fjernt fra meg å bli såret av at noen på internett bruker et nedsettende og barnslig kallenavn på en stil jeg liker eller har hjemme. Jeg lurer på hvor mange som egentlig blir lei seg, sånn helt på ordentlig, av at noen på internett bruker uttrykket "furuhelvete".

Jeg synes, som rine, at det blir litt tamt og tannløst dersom man skal gardere seg mot dette hele tiden.

Sist redigert av My : 08-01-14 kl 09:38.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-01-14, 09:54   #3
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Jeg lurer på hvor mange som egentlig blir lei seg, sånn helt på ordentlig, av at noen på internett bruker uttrykket "furuhelvete".

Jeg har som nevnt mye furu (eller muligens gran, men det ser jo ganske likt ut). Jeg tar meg overhodet ikke nær av det. Istedenfor smiler jeg gjerne litt mildt overbærende over de som ser ut til å tro at de ikke er ofre for moten. Det er vi alle. Og de fleste som sier furuhelvete i dag, ville elsket det hvis de var i samme alder på sent 70-tall. Jeg ser ikke bort fra at de vil elske det igjen heller, og snakke om "hvitmaltpanelhelvete".

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-14, 10:00   #4
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jeg tar meg overhodet ikke nær av det. Istedenfor smiler jeg gjerne litt mildt overbærende over de som ser ut til å tro at de ikke er ofre for moten. Det er vi alle. ".

Nettopp, allium. Og det var derfor jeg skrev "men stua mi får dere aldri se." Selv om jeg har null interesse for interiør, har jeg selvsagt ting jeg synes er fine og som jeg på ett eller annet tidspunkt har plukket opp et sted, kanskje mer ubevisst enn bevisst, men dog. Vi er nok ikke så individualistiske som vi liker å tro, noen av oss.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-14, 10:07   #5
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jeg har som nevnt mye furu (eller muligens gran, men det ser jo ganske likt ut). Jeg tar meg overhodet ikke nær av det. Istedenfor smiler jeg gjerne litt mildt overbærende over de som ser ut til å tro at de ikke er ofre for moten. Det er vi alle. Og de fleste som sier furuhelvete i dag, ville elsket det hvis de var i samme alder på sent 70-tall. Jeg ser ikke bort fra at de vil elske det igjen heller, og snakke om "hvitmaltpanelhelvete".

Selvsagt! Det er jo derfor det er både morsomt og relativt ufarlig å harselere med trendene som kommer og går. For i karakteristikker som "furuhelvete" ligger det ikke en påstand om at at man aldri har likt furu, eller aldri kommer til å like det igjen, og at furu er stygt per definisjon. Det er bare en karakteristikk av en epoke da vi og alle andre elsket furu, i motsetning til hva vi gjør nå. Og plutselig liker vi det igjen. Det er jo bare bra og naturlig at man skifter litt smak og stil gjennom et langt liv.

Jeg husker en god kommentar fra min mormor da jeg var tenåring, da en bekjent av henne som vi tilfeldigvis møtte på (og som jeg aldri hadde møtt før), kom med nedsettende og sarkastiske kommentarer om klærne jeg hadde på meg. "Slik kunne ikke vi gå kledt da vi var unge". Min mormor, som nok syntes dette var i overkant uhøflig, tok meg i forsvar, og svarte rolig: "Nei, det var jo ikke moderne det da. Hadde det vært moderne, så hadde vi sikkert gått med det". Så gled samtalen over i hva som var moderne da de var unge, på 30-tallet.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:19.