Sv: Kjøpe ny eller brukt imac?
Opprinnelig lagt inn av mrc, her.
Verkstedene Elkjøp sender til er de som har avtale med produsenten. F.eks. Asus bruker samme servicepartner om du handler hos Komplett eller du handler hos Elkjøp.
For eksempel er det Infocare som i Norge har service for bl.a. Acer, Asus, HP, Fuijtsu, Samsung, Sony og flere andre. Da jeg sist hadde problemer med en av ungenes iPad var det nettopp Infocare som håndterte dette for Apple....
Så når det gjelder selve reparasjonen, vil det normalt spille liten rolle hvor det kjøpes. Det skal imidlertid sies av kjøper man hos enkelte Mac-forhandlere, er det enkelte reparasjoner de kan utføre i butikkene - men det blir mindre og mindre etter hvert som Apple gjør maskinene mindre og mindre servicevennlige.
Japp, Infocare. Tenkte jeg skulle være grei å ikke nevne navnet deres.....
Ikke alle bruker Infocare, heldigvis. Jeg kjøper ikke av noen som sender dit. Tror aldri jeg har vært så rasende på noen tjenesteleverandør noen sinne, som jeg har vært på dem. Har heldivis førstehåndsinformasjon om hvem som ikke bruker dem. Enn så lenge så får jeg ting fikset privat om det er noe... av en sertifisert repreatør.
|