Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvordan få 2-åring til å spise grønnsaker?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-01-14, 13:48   #1
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan få 2-åring til å spise grønnsaker?

Ta tiden til hjelp. Mine spiste alt mulig som ettåringer, ingenting som toåringer, for så å komme seg gradvis fra tre-fireårsalderen. Minsten er altså så vidt i gang igjen. Storebroren på åtte er dreven.

Ellers bruker jeg mye grønnsaker i sauser og supper, som minsten altså ikke vet om.

Gammel 06-01-14, 14:24   #2
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Ta tiden til hjelp. Mine spiste alt mulig som ettåringer, ingenting som toåringer, for så å komme seg gradvis fra tre-fireårsalderen. Minsten er altså så vidt i gang igjen. Storebroren på åtte er dreven.

Minstejenta mi spiste alt mulig som ettåring, og gradvis mindre og mindre, til hun nå som 6-åring spiser omtrent ingenting. Kunne gladelig levd på en diett som kun bestod av agurk og pasta. Fett og proteiner får hun først og fremst gjennom smør på brødskiva og melk. Pirker i seg litt kjøtt og fisk, men aldri særlig mye. Liker ikke egg. Kokte grønnsaker er farlig, likeens poteter.

Tvillingbroren har alltid vært glad i all slags mat, i alle fall middagsmat. Han har aldri hatt noen kresen eller småspist periode. Favorittmat er fisk og kokte grønnsaker.

Eldstejenta var omtrent som du beskriver dine barn, og er nå en slik dreven 8-åring som elsker å smake på nye ting.

Gammel 06-01-14, 14:26   #3
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Sånn var det her også. For gutten min var det som om han plutselig skjønte at det gikk an å ikke like ting da han begynte på storbarnsavdeling i barnehagen. Jeg har bare oversett det; det eneste jeg krever er at noen grønnsaker skal ligge på fatet hans. Han behøver ikke spise dem om han ikke vil, men de må ligge der. Opplevde mange ganger at han da plutselig glemte at han ikke likte det og spiste likevel. Det overså jeg også. Nå har det løsnet igjen, og han smaker på det meste uten jeg må be ham om det, men det hender han sier han ikke liker. Jeg ble overrasket over de mengdene surkål han spiste i jula.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:34.