|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hvordan få 2-åring til å spise grønnsaker?Ta tiden til hjelp. Mine spiste alt mulig som ettåringer, ingenting som toåringer, for så å komme seg gradvis fra tre-fireårsalderen. Minsten er altså så vidt i gang igjen. Storebroren på åtte er dreven.
|
|
|
|
#2 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan få 2-åring til å spise grønnsaker?
Minstejenta mi spiste alt mulig som ettåring, og gradvis mindre og mindre, til hun nå som 6-åring spiser omtrent ingenting. Kunne gladelig levd på en diett som kun bestod av agurk og pasta. Fett og proteiner får hun først og fremst gjennom smør på brødskiva og melk. Pirker i seg litt kjøtt og fisk, men aldri særlig mye. Liker ikke egg. Kokte grønnsaker er farlig, likeens poteter.
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvordan få 2-åring til å spise grønnsaker?
Sånn var det her også. For gutten min var det som om han plutselig skjønte at det gikk an å ikke like ting da han begynte på storbarnsavdeling i barnehagen. Jeg har bare oversett det; det eneste jeg krever er at noen grønnsaker skal ligge på fatet hans. Han behøver ikke spise dem om han ikke vil, men de må ligge der. Opplevde mange ganger at han da plutselig glemte at han ikke likte det og spiste likevel. Det overså jeg også. Nå har det løsnet igjen, og han smaker på det meste uten jeg må be ham om det, men det hender han sier han ikke liker. Jeg ble overrasket over de mengdene surkål han spiste i jula.
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|