Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå? IV

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-01-14, 12:37   #681
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Ikke vanskelig i det hele tatt! Mønsteret er fra et hefte som heter "Børnestrik på pinde 3 1/2 - 4". Det kan kjøpes hos Sandnesgarn; jeg kjøpte det hos Sommerfuglen.

Takk. Er raglanfellingen beskrevet? Jeg har ikke gjort det før. Var uansett klar for å lære det så det er vel bare å hoppe i det.

apan er ikke aktiv  
Gammel 02-01-14, 13:57   #682
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det er beskrevet. Men du får bare spørre om du står fast.

Raglan er kjempelett, og det er utrolig deilig å slippe montering av ermer.

Gammel 02-01-14, 13:59   #683
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Takk. Er raglanfellingen beskrevet? Jeg har ikke gjort det før. Var uansett klar for å lære det så det er vel bare å hoppe i det.

Kjempeenkelt, men pass på å sjekke strikkefastheten. Jada, dødskjedelig med prøvelapp, men om man bommer på radene blir fellingen for kort eller for lang i høyden. Da kan det lønne seg å enten øke pinnestr eller legge til noen rader underveis uten felling (om man strikker for stramt, som jeg, det blir motsatt om man strikker for løst).

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv  
Gammel 02-01-14, 13:59   #684
apan
I mål

apan sin avatar

apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det er beskrevet. Men du får bare spørre om du står fast.

Raglan er kjempelett, og det er utrolig deilig å slippe montering av ermer.

Takk. Høres bra ut. Men "børnestrik" - hvor langt opp i størrelse går disse børnegenserne? Storebror er jo snart 9 og over 140 høy.

apan er ikke aktiv  
Gammel 02-01-14, 14:27   #685
LilleRosin

LilleRosin sin avatar

LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Går nok bare til 8 år. Men jeg tenkte å lage en større genser - du kan få mine tilpasninger.

Gammel 03-01-14, 09:58   #686
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Måtte legge den andre lua til side for å strikke bursdagsgave til faren min som har bursdag på tirsdag. Kommet halvveis tenker jeg, så blir vel ferdig i kveld.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg marius.jpg (144,0 KB, 9 visninger)
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv  
Gammel 03-01-14, 10:05   #687
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Jeg prøver å få i gang strikkeinspirasjonen min igjen, så jeg har strikket nisselue til eldste før jul
Nå holder jeg på med babylue fra Myk start til nyeste venninnebabyen. Superenkel oppskrift, jeg er ikke så avansert av meg, men jeg kan jo lære?!

Gammel 03-01-14, 10:27   #688
LilleRosin

LilleRosin sin avatar

Standard

I gang med Rajas raglan av Lene Holme Samsøe. Prøver å øke litt på størrelsen, så spennende å se hvor stor den blir til slutt. Strikker den i Drops Alpakka.

Sist redigert av LilleRosin : 03-01-14 kl 10:32.
LilleRosin er ikke aktiv  
Gammel 03-01-14, 15:46   #689
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Går nok bare til 8 år. Men jeg tenkte å lage en større genser - du kan få mine tilpasninger.

Takk! Jeg kan jo vente og se hva slags genser storebror egentlig vil ha!

apan er ikke aktiv  
Gammel 03-01-14, 16:40   #690
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har tatt frem en snart to år gammel UFO og prøver å gjøre den ferdig. Den heter Tangled Yoke Cardigan og strikkes i Kos fra Tulliball.

Lånt bilde.

amylin er ikke aktiv  
Gammel 03-01-14, 20:11   #691
astrid_d
Superduperaktiv

Medlem siden: Oct 2006
astrid_d er populærastrid_d er populærastrid_d er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Jeg har tatt frem en snart to år gammel UFO og prøver å gjøre den ferdig. Den heter Tangled Yoke Cardigan og strikkes i Kos fra Tulliball.

Lånt bilde.

Nydelig!

astrid_d er ikke aktiv  
Gammel 03-01-14, 20:12   #692
astrid_d
Superduperaktiv

astrid_d er populærastrid_d er populærastrid_d er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Jeg har akkurat strikket Kinsale-genser til mellomste.

Og nå skal jeg i gang med siste ermet på Fishermans pullover.

Kjære deg, så masse flott du strikker!

astrid_d er ikke aktiv  
Gammel 04-01-14, 00:27   #693
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg begynner på denne i dag:

Jeg får kikke tilbake i denne tråden om noen år når jeg lurer på når jeg egentlig begynte på dette prosjektet.

007 er ikke aktiv  
Gammel 04-01-14, 22:28   #694
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg begynner på denne i dag:

Jeg får kikke tilbake i denne tråden om noen år når jeg lurer på når jeg egentlig begynte på dette prosjektet.

Den har jeg også begynt på nå!! Jeg som sverget til at jeg ikke skulle strikke Marius :P

Det holdt helt til svigerinne spurte meg på julaften formiddag om jeg kunne tenke meg å strikke til henne, OG jeg fikk Marius-boken senere på dagen av en venninne. Helt tilfeldig faktisk.

Så nå skal denne strikkes, og senere skal storesøster få den med ribb opp til brystet. Vurderer den samme selv også, så jeg tror 2014 blir det store året for Marius her i huset :P

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv  
Gammel 04-01-14, 22:41   #695
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Kjempefin 007, er det en innsvingt damemodell?

apan er ikke aktiv  
Gammel 04-01-14, 22:43   #696
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Det er den vanlige med rundsal tror jeg.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv  
Gammel 04-01-14, 22:44   #697
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Den er noe innsvinget, men ikke så mye, slik jeg leser oppskriften.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv  
Gammel 04-01-14, 22:45   #698
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Skjønner, tror bare det er et annet bilde enn jeg har sett før. Veldig fin i alle fall. Jeg planlegger en sånn når jeg bare kommer så langt.

apan er ikke aktiv  
Gammel 04-01-14, 23:17   #699
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Det er den vanlige med rundsal tror jeg.

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Litt innsvinget, smal modell. Men ikke så innsvinget som den med ribbestrikk:

007 er ikke aktiv  
Gammel 05-01-14, 00:55   #700
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den er kjempefin 007. Jeg skal strikke den til storesøster, med hvit bunnfarge. Og så har jeg lyst på den selv, men klarer ikke å bli enig med meg selv om jeg skal ha de tradisjonelle fargene eller prøve meg på en grå og rosa variant.

Blå er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:59.