|
|||||||
| Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#681 |
|
I mål
|
Sv: Hva strikker du nå? IV
Takk. Er raglanfellingen beskrevet? Jeg har ikke gjort det før. Var uansett klar for å lære det så det er vel bare å hoppe i det. |
|
|
|
|
#682 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Sv: Hva strikker du nå? IVJa, det er beskrevet. Men du får bare spørre om du står fast.
|
|
#683 |
|
Har bakt søte kaker
|
Kjempeenkelt, men pass på å sjekke strikkefastheten. Jada, dødskjedelig med prøvelapp, men om man bommer på radene blir fellingen for kort eller for lang i høyden. Da kan det lønne seg å enten øke pinnestr eller legge til noen rader underveis uten felling (om man strikker for stramt, som jeg, det blir motsatt om man strikker for løst).
|
|
#684 |
|
I mål
|
Takk. Høres bra ut. Men "børnestrik" - hvor langt opp i størrelse går disse børnegenserne? Storebror er jo snart 9 og over 140 høy. |
|
|
|
|
#686 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Hva strikker du nå? IVMåtte legge den andre lua til side for å strikke bursdagsgave til faren min som har bursdag på tirsdag. Kommet halvveis tenker jeg, så blir vel ferdig i kveld.
|
|
#687 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hva strikker du nå? IVJeg prøver å få i gang strikkeinspirasjonen min igjen, så jeg har strikket nisselue til eldste før jul
|
|
|
#688 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Sv: Hva strikker du nå? IVI gang med Rajas raglan av Lene Holme Samsøe. Prøver å øke litt på størrelsen, så spennende å se hvor stor den blir til slutt. Strikker den i Drops Alpakka.
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08 Sist redigert av LilleRosin : 03-01-14 kl 10:32. |
|
|
|
|
#694 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Den har jeg også begynt på nå!! Jeg som sverget til at jeg ikke skulle strikke Marius :P
|
|
#696 |
|
Har bakt søte kaker
|
Det er den vanlige med rundsal tror jeg.
|
|
#697 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva strikker du nå? IVDen er noe innsvinget, men ikke så mye, slik jeg leser oppskriften.
|
|
#698 |
|
I mål
|
Skjønner, tror bare det er et annet bilde enn jeg har sett før. Veldig fin i alle fall. Jeg planlegger en sånn når jeg bare kommer så langt. |
|
|
|
|
#699 |
|
© All rights reserved
|
Litt innsvinget, smal modell. Men ikke så innsvinget som den med ribbestrikk: |
|
|
|
|
#700 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Hva strikker du nå? IVDen er kjempefin 007. Jeg skal strikke den til storesøster, med hvit bunnfarge. Og så har jeg lyst på den selv, men klarer ikke å bli enig med meg selv om jeg skal ha de tradisjonelle fargene eller prøve meg på en grå og rosa variant. |
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|