Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Nyttårsbarn og folkeskikk

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-01-14, 21:06   #1
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsbarn og folkeskikk

Hvordan det burde være er én sak, men jeg tror nok vi lever i ei boble dersom vi tror at ingen stopper opp når de ser barn med to foreldre av samme kjønn, at det ikke lenger er interessant å lese om hvordan et sånt familieliv fungerer. Jeg greier ikke helt å se at det er negativt engang, hvis man skal slutte å skrive om noe når nettforumfolka er tilvent så er det ganske mye som går røkla hus forbi. Man kan selvfølgelig diskutere om det har noe i en nyttårsbarnsak å gjøre, men jeg ser ikke helt problmemet med det heller gitt at vinklingen er fin. (og jeg har fortsatt ikke lest denne saken).

Gammel 01-01-14, 21:30   #2
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 362
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Hvordan det burde være er én sak, men jeg tror nok vi lever i ei boble dersom vi tror at ingen stopper opp når de ser barn med to foreldre av samme kjønn, at det ikke lenger er interessant å lese om hvordan et sånt familieliv fungerer. Jeg greier ikke helt å se at det er negativt engang, hvis man skal slutte å skrive om noe når nettforumfolka er tilvent så er det ganske mye som går røkla hus forbi. Man kan selvfølgelig diskutere om det har noe i en nyttårsbarnsak å gjøre, men jeg ser ikke helt problmemet med det heller gitt at vinklingen er fin. (og jeg har fortsatt ikke lest denne saken).

Jeg syntes det var en fin artikkel om familien både på TV2 og i VG - de er jo helt åpne om hvordan de er blitt en familie, og det synes jeg er beundringsverdig. Storebroren var supersøt og syntes at en lillebror burde hete Fantorangen.
Problemet er de hatefulle og fordomsfulle kommentarene folk kommer med på nett.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-14, 21:44   #3
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Ja, artikkelen var fin, og de var jo selv glade for å kunne vise fram hvor normal en slik familie er. Kommentarfeltet så ut til å være stengt nå.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:06.