Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva gjør dere på nyttårsaften?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-12-13, 18:37   #121
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør dere på nyttårsaften?

De årene vi har vært alene hjemme med små barn har igrunn vært de beste. I fjor var vi sammen med to av brødrene til mannen med koner. (Barna deres er over 20 år.) Jeg syntes ikke det var så stas faktisk, selv om vi liker å være sammen med de.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-13, 19:00   #122
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har en venninne som har laget en slags nyttårsseremoni sammen med familien på nyttår. Hun fortalte at nyttårsaften er helt annerledes etter det. De skriver ned på lapper det de ønsker å glemme som de brenner eller graver ned, og så lager de ønsker for det nye året som de sender til værs. Virket som en veldig fin ting å gjøre sammen som familie. Hun mente at nå var nyttårsaften en mye bedre kveld enn julaften.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-13, 19:04   #123
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Når begynner ungene å være våken "hele natta" forresten?

Vi har pleid å legge våre, og vekke dem/ta dem med ut til fyrverkeriet. Men i år feirer vi sammen med andre, og de pleier ikke legge ungene sine, de pleier bare å la dem være våkne, det har de alltid gjort, sier de. Knerten er eldst av ungene i denne forsamlingen, og det hadde bare ikke falt meg inn, jeg tror de kanskje hadde sovet i et hjørne? Men, de holdt koken til over ti på julaften da, så de klarer det antakelig sammen med tre andre... Og de har to dager å komme seg på før hverdagen begynner (bhg har stengt 2. januar)

go for it?

Det blir jo relativt vanskelig å motivere to stykker til å legge seg, når tre andre leker.

Gammel 30-12-13, 19:16   #124
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Jeg kunne ikke drømt om å holde min 2011-modell våken til midnatt eller vekke henne ved midnatt for å se på raketter, i hvert fall. De blir lagt til vanlig tid begge to, så får vi heller ta dem opp hvis de våkner og blir redde.

Gammel 30-12-13, 19:18   #125
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vennegjeng som dropper en fordi barn kommer, høres traurig ut.

Vi har feiret nyttår med roughly samme gjeng (vi var veldig mange fler i yngre dager - nå er vi en fast, mindre gjeng) i veldig mange år. De første årene var det full fest og uten barn, men ettersom barna har kommet, har de vært med (vi var først ute, og vi hadde med guttene og la dem på et rolig rom). I år blir vi åtte voksne og like mange små (fra 2 - 11 år) - de yngste legges på et rolig rom, mens de eldste holder det gående hele kvelden. Og vi voksne er heldigvis veldig samstemte på synet på alkohol og barn - det blir et par glass vin til maten og ingen er i nærheten av synlig beruset. Jeg setter stor pris på denne tradisjonen og nyttårsaften er en viktig dag for meg.

Gammel 30-12-13, 19:20   #126
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Vi har feiret med amdre nesten hvert år siden poden ble født, og han har vært våken fra han var 2 eller 3 år. Det har i grunn aldri vært noe problem.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-13, 19:24   #127
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Vi har tatt dem opp fordi... første året var yngste 4 mnd, og hadde selvsagt ikke noen forventinger til fyrverkeriet, og han sov inne med babycall. Neste år var han et år eldre, og våknet noen minutter før jeg skulle kle på meg og gå ut, så da tok jeg ham med (i sjal under klærene mine)

Og siden den gang har han blitt tatt med ut, han elsker fyrverkeri, gleder seg. Lillesøster er jo ikke heeeeeelt der, men hun ble med ut i fjor hun også, og året før også mener jeg. Hun har hatt en tendens til å våkne på natta, og da heller ta henne med ut, enn å risikere at hun våkner igjen når jeg er ute. (Og JEG elsker fyrverkeriet og har ikke lyst til å ligge på et soverom når det skjer.)

Å ta dem med i år, det skal vi absolutt. Spm er bare om jeg skal prøve å få dem til å sove et par timer før. De legges uansett kort tid etter midtnatt (vi kommer til å ta kveldsstellet der, og dra hjem like etter midtnatt, regner jeg med) men jeg hadde egentlig trodd de skulle sove 20-2330 også... Vi får se.

Gammel 30-12-13, 19:31   #128
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

2010-modellen var våken til kl 01.00 i fjor og jeg regner med at han er det i år også. Våre får er våkne når de klarer det. De har vært fra 2-5 år når de har gått det til.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-13, 19:42   #129
Malama

Malama sin avatar

Standard

Jeg regner med vi bare prøver, sovner de, så sovner de, det er jo ikke verre enn det. det ser ut til at vi skal være hos min bror, så da putter vi bare de som evt sovner på det ene barnerommet, tenker jeg

Gammel 30-12-13, 19:45   #130
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

2010-modellen var våken til kl 01.00 i fjor og jeg regner med at han er det i år også. Våre får er våkne når de klarer det. De har vært fra 2-5 år når de har gått det til.

Min også. I fjor var vi sammen med kjæresten min og datteren hans, og da skjønte nok gutten min at det var noe spesielt som skulle skje. Han er en veldig enkel unge det går an å lage avtaler med, så jeg avtalte med ham at han kunne få være oppe så lenge han var i godt humør. Hvis det ble grining eller sutring, måtte han legge seg, men han holdt ut og var i bedre humør enn den fire år eldre jenta.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-13, 19:55   #131
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Første gangen 06-modellen var oppe til kl. 24 for å se fyrverkeri var for tre år siden. Tror nesten det var første gangen for 02-modellen også.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-13, 20:03   #132
Malama

Malama sin avatar

Standard

"får være våken så lenge du ikke blir sur" tenker jeg kan være en fungerende avtale for eldste i alle fall. Yngste blir vel ikke så sur uansett, hun bare sovner i en sofa evt. Og da er det jo bare å la henne sove.

Gammel 30-12-13, 21:00   #133
Arran
Under cover

Arran sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Jeg regner med vi bare prøver, sovner de, så sovner de, det er jo ikke verre enn det. det ser ut til at vi skal være hos min bror, så da putter vi bare de som evt sovner på det ene barnerommet, tenker jeg

Dette høres greit ut, synes jeg. Unger er så forskjellige jf det å være oppe sent og evt klare å sovne når det skjer ting rundt dem. Dattera mi var 2 1/2 første gangen hun rundet midnatt nyttårsaften. Hun var den våkneste av alle, og protesterte heftig da vi puttet hene i bilen kl 0030. Det har aldri funket å legge henne slike dager. Hun vil være med på festen. Og så lenge hun er blid, sover litt lenger neste dag og ikke er grinete dagen derpå heller, så lar jeg henne være med.

Gammel 30-12-13, 21:08   #134
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg tror lillebror var våken til over midnatt i fjor, før har han bare sovnet. Jeg tror storebror var større. Jeg har aldri vekket dem for å se på raketter, sover de så sover de.

Gammel 30-12-13, 21:13   #135
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LaBanga, her.

Har en venninne som har laget en slags nyttårsseremoni sammen med familien på nyttår. Hun fortalte at nyttårsaften er helt annerledes etter det. De skriver ned på lapper det de ønsker å glemme som de brenner eller graver ned, og så lager de ønsker for det nye året som de sender til værs. Virket som en veldig fin ting å gjøre sammen som familie. Hun mente at nå var nyttårsaften en mye bedre kveld enn julaften.

Jeg liker idéen! Sende til værs hvordan? Deler de lappeinnholdet med hverandre eller er det helt personlig? Jeg har veldig troen på den slags visualiseringer.

Mannen min humret og sa tørt: Det jeg ønsker å glemme har jeg glemt allerde. Typisk han.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-13, 21:15   #136
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror storebror var oppe til over midnatt det året han var 3,5. Jeg synes det er topp å slippe å legge dem, det er så krevende denne dagen. Lillesøster får være oppe så lenge hun orker i år. Tipper hun holder til kl 23 i alle fall.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-13, 21:23   #137
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Våre barn er utrolig dårlige på å være lenge oppe, men de har fått prøve. De er vanedyr og det ene barnet er ekstremt avhengige av rutiner. De er nå 9 og 12 og har vært oppe noen år, men de sliter faktisk. Selv i ferier greier de ikke å snu døgnet. (På ferie i varme strøk holder de koken til 22-23, senest, det går greit.) Men de er heller ikke av typen som sovner når de er trøtte, som noen skriver om her. Minsten blir hyper og høy. Slitsomt for alle. Eldste blir sur og frekk. Og ber om å legge seg. Det går naturlig nok bedre når de er sammen med andre unger, men klokka 00.30 går vi hjem, og da er det alltid oppkast, hodepine og grining i bilen.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-13, 21:39   #138
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Når begynner ungene å være våken "hele natta" forresten?

Veldig individuelt, vil jeg si. Minsten var våken til 1.30 forrige nyttårsaften (da var han 2,5 år), og sovnet ikke en gang på 25 minutters kjøretur hjem etter festen. Storebroren sovnet i bilen i det vi kjørte ut av gårdsrommet, og var 6 før han var oppe til midnatt.

Gammel 30-12-13, 21:43   #139
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

Hva gjør dere som har barn annenhver nyttårsaften?

Min første nyttårsaften alene siden jeg ble alene og på 10 år, blir nok tilig kveld.
Alle er opptatte med sitt. og jeg har aldri vært nå nyttårsaften fester

Gammel 30-12-13, 22:34   #140
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Mine har alltid blitt lagt før midnatt, lenge før, fordi vi har vært hjemme. Har forsøkt å vekke dem til rakettene, men uten hell. Når jeg tenker meg om tror jeg eldste holdt ut til midnatt i fjor. Da var hun nesten 8. I år klarer hun det og skal få lov, om hun selv vil.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:00.