Sv: God kjøpe- eller posekake
Drar opp denne siden det er jul SNART. 
Jeg har prøvd 2 av Møllerens Julekakemikser som Rema selger.

Denne ble favoritten. Jeg husker ikke husker hvilken oppskrift jeg har brukt i fjor. Da sparte jeg tid på å søke og lete. Det er så mange oppskrifter. Utseendet ble "riktig" og det følger med en rød "mattusj" til å pynte med. Slipper lete etter det i andre butikker. Alt i ett. Jeg har ikke smakt på de ennå, men ungene spiser som gale. Tror jeg må ha en pakke til. Eneste er at deigen meget løs og man må regne med å bruke mye mel til utbakingen. Men sånn er de en lager fra bunnen også...ja?
Nøtterosene var fint og lettvint. Jeg har ikke lagd de på 10 år, minst. Sparer tid og oppvask på å ikke male hasselnøtter selv. Og så slipper jeg å ha eggeplommer til overs. Veldig søt røre. Jeg hadde i litt mandelmel og mer vann, siden jeg hadde mandelmel i huset. Pyntet hver med en hel hasselnøtt. Pene kaker å ha på kakefatet. Smaken er bra, siden jeg ikke har hatt hjemmelagete på årevis har jeg ikke noe å sammenligne med.
Jeg har ikke prøvd kransekakestenger og kokosmakroner. Her er en test av kokosmakronene: http://www.dinside.no/925450/ferdig-...-fra-mollerens
Sist redigert av Mrs. S : 17-12-13 kl 09:24.
|