Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Tror du at plastikktre er mer miljøvennlig enn et ekte juletre?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-12-13, 12:17   #1
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du at plastikktre er mer miljøvennlig enn et ekte juletre?

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Uansett, la meg introdusere den nye trenden: Julestolen!

Men er den av plast eller av tre?

Gammel 16-12-13, 12:24   #2
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Ser for meg at den favner både naturelementer og fabrikkelementer altså. Julestolen er jo fin-fine greier.

Jeg synes jo at juletrær bør være ekte. I år vurderer jeg jo uekte juletre for stemingen sin del - kanskje jeg heller bare skal ha en julestol?

Gammel 16-12-13, 12:39   #3
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Sammenliknet med produksjonen av et plasttre tror jeg danske juletrær kommer ut på plussiden altså. Da kan du også argumentere med at det er mer miljøvennlig at bonden kjører masse juletrær til byen i én bil, enn at alle skal ta sin egen bil og kjøre til skogen for å hugge et tre (som hadde vært alternativet for svært mange som ikke har en skog de har lov til å hugge i rett utenfor døren).

Det kommer bedre ut, men betraktelig mye bedre på østlandet enn i nordnorge.

Gammel 16-12-13, 12:44   #4
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

Det kommer bedre ut, men betraktelig mye bedre på østlandet enn i nordnorge.

Absolutt. Men jeg er usikker på om det kommer verre ut for det altså.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-13, 12:50   #5
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Absolutt. Men jeg er usikker på om det kommer verre ut for det altså.

Nei, jeg mener heller ikke det kommer verre ut enn plasttre. Men jeg mener man bør kjøpe (relativt) lokalproduserte trær, selv om det er billigere å kjøpe danske trær på plantasjen.

Gammel 20-12-13, 18:27   #6
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Re: Sv: Tror du at plastikktre er mer miljøvennlig enn et ekte juletre?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Godt spørsmål. Tilsynelatende av tre og ull men det er sinnert både metall og plast inni der også.

Vi har forresten pyntet til jul i dag, og julestolen er pyntet med glitter og to julekuler.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:28.