|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Borte
|
Sv: Barnehage slutter med Luciafeiring pga integrering
Takk, Rine. Nettopp sånt som du skriver her er det jeg tenker på. Glitrende eksempel på hvordan folk flest synser for tiden. Det er liksom ikke grenser for hvor mange som med den største selvfølgelighet ville innordnet seg i Saudi eller Oman eller Jemen.
|
|
|
#2 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hva er det du mener her? Tror du at jeg ikke ville innordnet meg med den største selvfølgelighet i Saudi eller Jemen? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Borte
|
Jeg mener at mange snakker på den måten. Underforstått at mennesker fra samfunn med høy andel muslimer ikke gjør det samme ift det norske samfunnet.
|
|
|
#4 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Aha-skjønner. Men jeg har jo allerede skrevet at jeg ikke har inntrykk av at det er muslimer som står bak slike forslag? Jeg prøvde bare å gi et eksempel på hvorfor jeg mente at slikt, i den grad det skjer, er misforstått integrering. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Jeg har inntrykk av at det er svært få som i det hele tatt kommer med slike forslag, men at de fleste er oppspinn i likhet med den i HI. Noen påstår at det skjer, og at når det skjer, så er det utelukkende på grunn av integrering. Og der det faktisk blir innført en endring, så har det, når man riktig undersøker, helt andre grunner.
|
|
|
#6 |
|
Shake it out!
|
Eh. Har du bodd i Saudi, Oman eller Jemen? Eller et hvilket som helst annet land enn Norge? Man innordner seg. Det er bare å se feks kvinnelige korrespondenter i disse landene: de dekker til håret sitt. Respekt. Jeg har vennepar som bodde i Saudi et par år. Det var ikke mye frihet der, som kvinne. Vi bodde i USA. Jeg holdt på å krepere av ungene som hver dag tilba flagget ved skolestart. Jeg led meg gjennom kvalmende forestillinger på Veterans Day. Jeg lukket øynene for at milletæret var årstema det ene året, med alt i kamuflasjfarger etc. Og aksepterte at ungene ikke kunne spise med plastikkbestikk som inneholdt kniv på skolen. Eller ha med drikke i glassflaske. Osv. Osv osv. Og jeg var der midlertidig.
|
|
|
#7 |
|
Shake it out!
|
Sv: Barnehage slutter med Luciafeiring pga integreringOg jeg ville aldri ha flyttet til et strengt muslimsk land, nettopp fordi jeg ville slitt med å innordne meg. Jeg så jo hvor mye jeg slet med USA, som er et vestlig land, men som likevel lå MILEVIS bak Norge mht likestilling. Og der jeg bodde var religion så utrolig styrende for alt. Jeg slet big time.
|
|
|
#8 |
|
Borte
|
Du misforsto innlegget mitt som du quotet.
Vesla (02) og Lillesøster (09) Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og Freedom's just another word for nothing left to lose Sist redigert av Røverdatter : 15-12-13 kl 22:16. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|