|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Avsporing foreldregavetråden: Hva slags forhold har du til gaver og ønskelister?Ønskelister er utrolig praktisk. Vi har lister gjennom hele året som justeres fortløpende, og det er såpass mange items på dem at gavene uansett blir en overraskelse. Der er det både fornuftige ting man trenger, fornuftige ting man strengt tatt ikke trenger og totalt ufornuftige ting man bare ønsker seg. Listene er veldig spesifiserte, hvis ikke ender det gjerne opp med ubrukelige gaver som i heldigste fall kan byttes, men som også risikeres å stues bort/gis bort (forsåvidt greit) /kastes. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Avsporing foreldregavetråden: Hva slags forhold har du til gaver og ønskelister?
Samme her! |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Fortynnet
|
Sv: Avsporing foreldregavetråden: Hva slags forhold har du til gaver og ønskelister?Jeg prøver å se for meg at foreldrene mine hadde levert ønskeliste til meg, men det er rett og slett ikke mulig å forestille seg. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Avsporing foreldregavetråden: Hva slags forhold har du til gaver og ønskelister?
Jeg spør dem hva de ønsker seg. Moren min kommer alltid med et superbeskjedent ønske eller tre, men faren min er det ikke mulig å få noe ut av. Mor sier "du trenger ikke kjøpe noe, vi har jo alt. Eller gi oss noe vi kan bruke opp." Så det gjør vi. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
saftig
|
Sv: Avsporing foreldregavetråden: Hva slags forhold har du til gaver og ønskelister?Jeg liker ikke å få ting jeg ikke har bruk for eller liker. Vi har ikke all verdens lagringsplass, og jeg syns det er et miljømessig problem at man produserer ting som ikke kommer til nytte. I vår familie kjøper vi ikke gaver til de voksne, bare til barna - hvilket er helt greit for meg. Jeg kjøper det jeg trenger i løpet av året.
Vi har også noen sånne i familien, og det irriterer meg grønn! Jeg foretrekker ingen gave fremfor en ting vi uttrykkelig har sagt vi ikke ønsker oss, men som vi likevel får.
|
|
|
#6 |
|
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
Sv: Avsporing foreldregavetråden: Hva slags forhold har du til gaver og ønskelister?Tror nok jeg må ha spesielt flinke gavekjøpere i familien, eller så er jeg lite kresen. Det er i alle fall svært sjelden jeg får gaver som blir liggende i et skap, eller som jeg overhodet ikke liker. Stort sett blir jeg glad for alt jeg får. Så det er nok også derfor jeg setter slik pris på å få gaver som jeg ikke har "bedt" om å få. Ofte får jeg ting som jeg aldri hadde kommet til å sette på en ønskeliste, fordi det er noe jeg aldri har sett, men som jeg virkelig har sansen for.
|
|
|
#7 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Ikke vi heller, men vi har ønskelister alle mann. Listen er også for å huske på hva vi kunne trengt eller hatt glede av å skaffe oss ved en eller annen anledning, når vi får råd eller har lyst eller...
Rent bortsett fra at vi har ganske stor lagringsplass, kjenner jeg igjen det safran sier her. Det er ikke akkurat noe stort problem, de vi gir gave til og de som gir til oss kjenner oss stort sett så godt at det er full klaff om de går langt utenfor ønskelista også. (Bortsett fra om min mor handler klær til meg. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Hehe, samme her. Jeg har til enhver tid en ønskeliste på mobilen min. Der står alt jeg har lyst på, men ikke har råd til eller kan prioritere. Og hvis jeg skaffer meg en ting på listen, så stykes det ut. Men den blir aldri tom. Problemet med listen er at det stort sett er litt dyre ting der, ting andre ikke kjøper til meg, bortsett fra mannen min, kanskje. Det er liksom ikke særlig sannsynlig at noen andre ville kjøpt Geneva-høyttalere til meg... |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Helt enig! Derfor har vi (sikker altfor) mange som vi gir gave til. Vi reiser til London hvert år i november for å handle julegaver og synes det er veldig gøy. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|