Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor langt sør har du sett nordlys?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-12-13, 00:22   #11
Novla
Bør lage seg en tittel selv

Novla sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor langt sør har du sett nordlys?

Opprinnelig lagt inn av Mirmell, her.

Jeg synes jo det er et flott skue og blir gjerne stående og se litt på det om det er ekstra sterkt. Men jeg tenker ikke "Wow!", etter å ha sett det nesten hver eneste vinter i 30 år (bodde i Oslo noen år, da så jeg det jo ikke). Bor i Finnmark.

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Jeg ser det ofte, men jeg er nok en sånn som ikke helt bryr seg så mye. Joda, det er flott og fint, men det er jo nærmest dagligdags i mørketiden.
Jeg bor nord i Nordland.

Jepp, det er flott, men jeg tar ikke av, akkurat. (Oppvokst i Vesterålen, bodd 20 år i Tromsø.)

Sånn apropos blasert: Det første året her i byen delte jeg og en venninne hjemmefra stue med to jenter fra hhv. Kristiansand og Stavanger. En kveld begynte de å virre rundt og kakle som forvirrede høns, lete frem kamera og i det hele tatt. Da vi endelig skjønte at det var nordlyset som frembrakte denne underlige oppførselen, kikket jeg og venninnen på hverandre, ristet på hodet og fortsatte å se på tv. Og jeg synes fortsatt folk som betaler en formue og reiser halve kloden rundt for å se nordlyset er fullstendig kreisi.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:40.