|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Om bursdager og selvbestemmelseHar lest om den hisorien på FB. Utrolig sårt.
|
|
|
|
#2 |
|
By the Sea
|
Sv: Om bursdager og selvbestemmelse
Det er jo sånt som dette jeg er opptatt av. Uakseptabel tankeløshet, virkelig.
|
|
|
#3 |
|
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
Sv: Om bursdager og selvbestemmelseEnig i at man skal inkludere alle.
|
|
|
#4 |
|
Glamorøs
|
Men Mave, ser du ikke at hvis alle de som kan, inviterer alle, så blir det mye greiere for barn som ikke takler store bursdager eller ikke har så mange venner å feire i en form som passer dem? Jeg syns både Zoë og Tjorven har gode poenger: og det er at det du beskriver er unntakene. Og de blir det rom for om andre tar ansvar og inkluderer. Vi for eksempel, gjør det. Selv om sønnen min ikke leker med alle i klassen, syns han det er helt uproblematisk å ha alle i selskap. Noen av de vi inviterer blir han aldri invitert tilbake til. Noen av de han inviterer, blir ikke invitert andre steder. Det er en måte vi kan inkludere på. Og da gjør det ingenting om man har noen få unntak med små grupper.
Nettopp. Det blir som vaksinering. Om de som kan tar den, så kan de som ikke kan faktisk la være.
|
|
|
#5 |
|
Ringskrømt
|
Nemlig. Det handler om å tenke seg om, og det motsatte tror jeg er årsaken til at mange lar barnet plukke fra øverste hylle uten å ofre fellesskapet og konsekvensene en eneste tanke. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Tittel og tittel....
|
Om det er samme historien jeg leste, så handlet det om ei jente som pga at hun var redd for å bli eksludert selv ikke ville be de "upopulære".
|
|
|
|
#7 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Om bursdager og selvbestemmelseHer har de oppfordret og jobbet for felles bursdager og inkludering fra barnehage til skole. Hvert eneste foreldremøte for eldste i 6 klasse siden 1 klasse har hatt det som oppfordring og tema og en forklaring rundt det fra lærer. I barnehagen var de også opptatt av det og pratet med oss foreldre. Kjempebra at de er så obs på det. Jeg er litt mer usikker på foreldremøtene for yngste i 3 klasse, der har mannen min møtt opp mest.
|
|
|
#8 |
|
Borte
|
Sv: Om bursdager og selvbestemmelseDette ble litt for utl.
Vesla (02) og Lillesøster (09) Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og Freedom's just another word for nothing left to lose Sist redigert av Røverdatter : 10-12-13 kl 15:03. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
rakkarpus
|
Jeg blir sjokkert jeg.
|