Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Tar du "Selfies"?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-12-13, 15:02   #11
Gammel bruker
Passiv

Standard

Sv: Tar du "Selfies"?

Det derre jantelov-argumentet har lett for å kvele en ellers viktig diskusjon om bruken av sosiale medier, synes jeg. De fleste er enige i at FB kan brukes både klokt og idiotisk, men mellom disse to ytterpunktene er det mange interessante diskusjoner som kan og bør tas.

Hvis jeg skal spissformulere meg litt, vil jeg si at FB er med på å legitimere en usunn narsissisme, i tillegg til at vi får tilgang til å snoke i andre menneskers privatliv. Tilgang og forbruk henger som kjent sammen, og vi gjør stadig mer av det som man tidligere ville ha skammet seg over.

Jeg tenker at det ikke bare er barn som trenger grenser. Og at FB er med på å flytte noen grenser for hvor selvopptatt og snokete det er akseptabelt å være.

(Og nei, dette betyr ikke at jeg løfter en moralsk pekefinger til de som legger ut bilde av julebakst eller skiturer eller ny-på-håret-bilder. Jeg forsøker å ha et mer facebook-som-fenomen-og-hva-det-gjør-med-oss-perspektiv.)

Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:39.