Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-12-13, 13:30   #1
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Jeg kom over denne kommentaren i VG, og ble sittende å tenke på hva som gjør mest skade av post-fødsel-bildet til fotballfrua, og det at journalisten beskriver sin egen kropp slik:

Sitat:

At min egen kropp tidvis kan minne om en velstappet julepølse, er noe jeg hovedsakelig styrer selv (men jeg skylder også litt på genene som ga meg naturlig pæreform i marsipankonsistens)

... fulgt av et bilde der det er lite som minner om stappet pølse og marsipankonsistens, gitt.

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-13, 13:36   #2
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Xian, her.

Jeg kom over denne kommentaren i VG, og ble sittende å tenke på hva som gjør mest skade av post-fødsel-bildet til fotballfrua, og det at journalisten beskriver sin egen kropp slik:

... fulgt av et bilde der det er lite som minner om stappet pølse og marsipankonsistens, gitt.

Ja guriland, helt enig. Dette skriver hun om hvorfor hun la ut bilde av seg, og det er jo edelt nok det;
men til sammen kan vi vise en alternativ virkelighet for mange. Ikke for å promotere overvekt, men for å normalisere flere fasonger enn skjønnhetsidealet: Både runde, kantede og smale kropper.

Men det faller jo dessverre sammen litt når hun i samme slengen refererer til kroppen sin som en stappet pølse. :-/

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-13, 14:10   #3
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det der la jeg også merke til, ja.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-13, 14:43   #4
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Men det faller jo dessverre sammen litt når hun i samme slengen refererer til kroppen sin som en stappet pølse. :-/

Det illustrerer veldig godt hvor galt det står til med en del kvinners kroppsbilde.
Hva kan man gjøre med det? Lett å bli motløs.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-13, 15:58   #5
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes journalisten i VG bør tenke nøye gjennom om det hun legger ut EGENTLIG er en oppbyggelig motvekt til det Fotballfrue la ut på bloggen sin. Også bør hun snakke med noen profesjonelle om eget selvbilde, og behovet for å eksponere seg selv i bikini med negative adjektiver som undertekst. Det minner meg mest om sånne folk som snakker egne prestasjoner eller seg selv ned, i påvente av at resten av verden skal understreke det motsatte.

Gammel 02-12-13, 10:34   #6
Observatøren

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Bare at dere i hele tatt gidder å lese fødselshistorien, er beundringsverdig, synes jeg.
Bill.Mrk. Livet er for kort.

Forutinntatt?

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Jeg så på bildene og fant ut at hun droppet de rosa pelstøflene under fødselen. Men gadd ikke lese jeg heller.

Eller denne?

Eller en bruker som er til det første nevnte innlegget?

Dette handler ikke om bildet.

Gammel 02-12-13, 10:50   #7
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Forutinntatt?

Perssonlig har jeg ikke lest blogginnlegget. Klikket meg inn på linken, men syntes det var for langt. For meg går det mer på dette med at "Fotballfrue" for meg er en redigert hverdag, på samme måte som artikler i KK eller Farmen på TV er det. Jeg er bare ikke så interessert i den type stoff. Hvis jeg skal lese fiksjoner skal jeg lese vanvittig bra fiksjoner.

Jeg skjønner godt kritikken som kommer mot mediet, faktisk synes jeg at filmen "Hunger Games" tar "virkeligheten" slik den fremstilles både i "Skavlan", "Fotballfrue" og "Farmen" på kornet. Og det som er virkemidlet er den nærheten vi opplever i personlige releasjoner, den som gjør at vi synes det er verdens 8 underverk når barnet vårt leser dikt på skolegårdsplassen. Sett med objektive øyne er dette en filleting, en helt ubetydelig hendelse i tiden, men fordi vi elsker barnet vårt er den viktig.

Og "virkelighets-media" etteraber denne realasjonen, men den er ikke ekte, det er bare et salgstriks.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:19.