Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-13, 14:17   #141
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Jeg vil gjerne dele denne linken:
http://www.nrk.no/viten/ungdom-og-kropp-1.11386267

Ungdommer med et positivt forhold til egen kropp, har til én ting til felles: De har foreldre som ikke fokuserer på kropp og utseende.

Gammel 29-11-13, 14:18   #142
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Jeg vil gjerne dele denne linken:
http://www.nrk.no/viten/ungdom-og-kropp-1.11386267

Ungdommer med et positivt forhold til egen kropp, har til én ting til felles: De har foreldre som ikke fokuserer på kropp og utseende.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 14:18   #143
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

:tommelopp:

Gammel 29-11-13, 14:21   #144
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er uenig. Jeg synes i grunnen at det mest bekymringsmessige er at fler eig flere unge i dag blir overvektige, og dermed begynner å sammenlikne seg med de som ikke er det. Jeg er enig i at det ikke er bra med det fokuset som er på jenter med guttefasong.

Men jeg synes generelt debatten blir en motpoldebatt det man må fremheve "naturlige kropper" på bekostning av slanke kropper.

Selv om jeg skal innrømme at jeg er positivt overrasket over denne tråden mht å ikke være utelukkende fordømmende.

Altså, jeg synes det er ganske idiotisk å blogge om kroppen sin, og sliter med å forstå behovet for å eksponere seg selv. Men det er vel det hun lever av. En form for prostitusjon på mange vis.

Ja, det er kjipt at ungene utsettwsfor slankepress. Det bekymrer meg, og jeg har ikke vekt i hus. Samtidig så er jeg vel så bekymret for hvor lett tilgang det er på usunn mat, og hvor vanskelig det er få tenåringen til å la være å kjøpe dårlig mat. Hun har potensiale for å legge på seg, og jeg tror faren for at hun blir overvektig faktisk er vesentlig større enn faren for at hun utvikler en spiseforstyrrelse.

Gammel 29-11-13, 14:23   #145
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg synes det er rart at man kan få det inntrykket, for jeg synes snarere lav BMI knyttes til sykelighet. Jeg synes det er heller sjelden tynne kropper hylles i noen som helt grad. Helst skal man ha figur og rumpe nok til twerking, og alle har vel hørt at det er bikkjer, og ikke menn, som liker bein?

Det syns jeg nesten det er litt rart å lese. Jeg har en elleveåring som er veldig, til tider ekstremt, opptatt av populærkultur, og jeg må si at alle de kvinnelige idolene ser ut til å ligge langt ned på BMI-skalaen. Og om det er noen som mot formodning ikke gjør det, så tar det ikke lang tid før de fremstår nyslankede og idealtynne de også. Det er så åpenlyst at det er syltynn som er idealet at jeg lurer på hvor du egentlig får det fra at det ikke er det? Altså når det gjelder forbilder for unge jenter og medier som unge jenter liker?

Jeg har aldri hørt eller sett at jentene som besøker oss ønsker seg rumpe og figur, men derimot så hører jeg ganske ofte at de syns magen er for stor eller at de ikke kan gå med den og den kjolen fordi rumpa blir for stor etc. Det er faktisk ganske trist, for det er snakk om helt normalvektige jenter som er godt trent og ikke i nærheten av overvektige.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 14:23   #146
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Milfrid: Du er uenig i at ungdommer som har foreldre som ikke fokuserer på kropp er mest fornøyd med egen kropp?

Gammel 29-11-13, 14:35   #147
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Milfrid: Du er uenig i at ungdommer som har foreldre som ikke fokuserer på kropp er mest fornøyd med egen kropp?

Nei?

Men jeg tror forleden som ikke hele tiden slanker seg er mest fornøyd med egen kropp, og dermed også har unger som er mest fornøyd med egen kropp.

Jeg tror det blir veldig dobbeltmoraliatisk å si til ungene at kropp ikke er viktig, samtidig som man går opp og ned i vekt som en jojo selv. Hva formidler man da?

Samtidig tror jeg ikke overvekt er mer sunt fordi om man selv synes man har en fin kropp. Og en rundt kropp kan definitivt være fin!

Poenget er ar overvekt er et samfunnsproblem. Det løses ikke ved å flytte normalgrensen for vekt. Vi må gjøre noe med kosthold og bevegelsesmømster. Og selvfølgelig uten å fokusere på at man skal være "slank og pen".

Gammel 29-11-13, 14:40   #148
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Det syns jeg nesten det er litt rart å lese. Jeg har en elleveåring som er veldig, til tider ekstremt, opptatt av populærkultur, og jeg må si at alle de kvinnelige idolene ser ut til å ligge langt ned på BMI-skalaen. Og om det er noen som mot formodning ikke gjør det, så tar det ikke lang tid før de fremstår nyslankede og idealtynne de også. Det er så åpenlyst at det er syltynn som er idealet at jeg lurer på hvor du egentlig får det fra at det ikke er det? Altså når det gjelder forbilder for unge jenter og medier som unge jenter liker?

Jeg har aldri hørt eller sett at jentene som besøker oss ønsker seg rumpe og figur, men derimot så hører jeg ganske ofte at de syns magen er for stor eller at de ikke kan gå med den og den kjolen fordi rumpa blir for stor etc. Det er faktisk ganske trist, for det er snakk om helt normalvektige jenter som er godt trent og ikke i nærheten av overvektige.

Jeg må innrømme at kun Justin Bieber comes to mind når jeg prøver å se for meg hvem jentene i den alderen er opptatt av (som jeg kjenner). De er nok i hovedsak eldre de jentene jeg kan relatere til. Jeg er ikke uenig i at mange av idolene er slanke, men ikke i hovedsak syltynne. Miley Cyrus er i mine øyne ikke syltynn, f eks, hun har både pupper, lår og rumpe.

Gammel 29-11-13, 14:44   #149
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Miley Cyrus er i mine øyne ikke syltynn, f eks, hun har både pupper, lår og rumpe.

Ok, da skjønner jeg deg bedre. Vi har helt forskjellig syn på hva som er tynn. Jeg syns nemlig Miley Cyrus er kjempetynn og helt i tråd med kroppsidealet. Hun var langt rundere som Hannah Montana uten å være overvektig på en flekk.

Gammel 29-11-13, 14:47   #150
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ok, jeg synes hun er helt normalt slank. Jeg husker hun var rundere som Hannah Montana, uten å være overvektig, men det er da ikke unormalt å gå derfra til den kroppen hun har nå, postpubertalt? Jeg tipper forøvrig at hun er normalvektig nå også.

Gammel 29-11-13, 14:50   #151
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Men Milfrid: Noen driter i hva man spiser og/eller gir blaffen i helsa og noen hater seg selv inderlig, slik mange (også her på FP) gjør. Å gi blaffen i helse og å hate seg selv inderlig er ikke ytterpunkter på samme skala.

Jeg tenker at å være opptatt av å spise sunt og bevege seg er en fin ting og kan utmerket godt kombineres med et godt selvbilde. Det kan til og med kombineres med å være mest opptatt av ordentlige ting. Ungene sine, krig og fred og religion, jobb, hobbyer, musikk, geografi, whatever.

Å flytte normalvektskalaen er ikke det samme som å like seg selv. Å like seg selv har ingenting med vekt å gjøre. Noen av de som hater seg selv mest er ganske tynne.

Gammel 29-11-13, 14:51   #152
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Og det mener jeg er et problem (skader saken mer enn det gagner), at antatt normalvektige kropper skal omtales som syltynne. Jeg mener det i stor grad skyldes at det som er en "normal kropp" blir stadig større i våre øyne.

Gammel 29-11-13, 14:55   #153
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Standard

Ok, jeg synes hun er helt normalt slank. Jeg husker hun var rundere som Hannah Montana, uten å være overvektig, men det er da ikke unormalt å gå derfra til den kroppen hun har nå, postpubertalt? Jeg tipper forøvrig at hun er normalvektig nå også.

I følge et intervju i Rolling Stone veier hun 49 kg og er 165 høy. Hun er undervektig med en BMI på 18.

Dette fant jeg ut med to minutters googling, så det sier jo litt om hvor mye fokus det er på det med kropp og vekt.

Gammel 29-11-13, 14:56   #154
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Modellene i dag er enda tynnere enn da var for 10-15 år siden. Jeg er overhodet ikke enig i at større kropper forherliges i dag i deg hele tatt. Jeg har en elleveåring i hus som synes hun er feit og jeg kan virkelig ikke se hva et ubdertøysbilde av en veldig tynn barsrlkvinee har for misjon annet enn å skaffe henne en masse pr. Jeg synes vi godt kan snakke om at dette, og jeg synes selvsagt ikke er greit hvis veldig tynne folk føler seg stigmatisert. Men det er forskjell på å være naturlig tynn og å være tynn fordi man løper mange, mange mil i uken kg lever på ekstremdiett. Jeg er enig ned Guava i hennes betraktninger og vil forøvrig bare si at det er virkelig ikke misunnelse som får meg til å reagere på dette altså. Jeg kjenner mange unge jenter med et ganske forstyrret forhold til mat og er oppriktig bekymret for det.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 14:59   #155
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

I følge et intervju i Rolling Stone veier hun 49 kg og er 165 høy. Hun er undervektig med en BMI på 18.

Ok, men jeg tviler faktisk på at det stemmer. Høyden stemmer nok selvsagt, men jeg er rimelig sikker på at hun må veie mer.

Gammel 29-11-13, 15:09   #156
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å flytte normalvektskalaen er ikke det samme som å like seg selv. Å like seg selv har ingenting med vekt å gjøre.

Og der tror jeg du satt fingeren på hele problemet! Det burde være sånn. Men jeg tror veldig, veldig....veldig mange setter likhetstegn mellom de to. Det er jo selve roten til spiseforstyrrelser, hva var det jeg leste et stede (kilde...?) at 70% av alle tenåringsjenter tenkte på og var bekymret for vekten sin?

Og man blir opplært helt fra barnsben av at det er sånn, det er der den NRK-saken du la inn var så fin, den beskriver jo motpolen.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 15:10   #157
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ok, men jeg tviler faktisk på at det stemmer. Høyden stemmer nok selvsagt, men jeg er rimelig sikker på at hun må veie mer.

Vekten er vel ikke en konstant faktor, folk går jo litt opp og ned og det er heller ikke alltid så lett å se hva folk veier. Hvordan i alle dager kan du være rimelig sikker på at hun veier mer?

Jeg har vært 173 med samme vekt, litt mer og litt mindre. 55 kilo er undervektig for meg i følge BMI-kalkulator, 56 kg er normalvektig. Jeg var ikke syk da jeg veide 54 heller.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 15:10   #158
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Men Milfrid: Noen driter i hva man spiser og/eller gir blaffen i helsa og noen hater seg selv inderlig, slik mange (også her på FP) gjør. Å gi blaffen i helse og å hate seg selv inderlig er ikke ytterpunkter på samme skala.

Jeg tenker at å være opptatt av å spise sunt og bevege seg er en fin ting og kan utmerket godt kombineres med et godt selvbilde. Det kan til og med kombineres med å være mest opptatt av ordentlige ting. Ungene sine, krig og fred og religion, jobb, hobbyer, musikk, geografi, whatever.

Å flytte normalvektskalaen er ikke det samme som å like seg selv. Å like seg selv har ingenting med vekt å gjøre. Noen av de som hater seg selv mest er ganske tynne.

Ok, jeg forstår overhode ikke hva du forsøker å si her beklager. Jeg er helt enig i at det å spise sunt og bevege seg kan kombineres med et godt selvbilde. På samme måten som man kan spise usunt og sitte stille og ha er godt selvbilde. Man kan være tykk og ha er godt selvbilde. Man kan være tynn og ha er godt selvbilde. Poenget er at selvbilde ikke trenger å henge sammen med hvor sunn man er. Eller man trenger ikke å ha er godt selvbilde fordi om man lever sunt og er normalvektig.

Jeg mener at man (i samfunnet generelt, ikke på FP spesielt) er i ferd med å flytte normalbildet, fordi det er lettere enn å jobbe med utviklingen av kroppsvekten.

Og det jeg forsøkte å si er at mennesker med stabil vekt nok har lettere for å gi barna et godt kroppsbilde enn folk som stadig vekk slanker seg. Ergo er det bedre at man som foreldre holder seg normalvektige. Sånn fryktelig generalisert.

JEG er bmi-messing overvektig og ønsker å hå med i vekt (av helsemessige årsaker og fordi jeg ikke vil ha ny garderobe), og er sånn sett et dårlig forbilde selv, altså.

Poenget mitt var ikke å rakke ned påse som er overvektige, men å si at problemet i samfunnet er at stadig flere blir overvektige, og at det ikke løses ved at vi flytter normalen for hva som er normalvektig.

Gammel 29-11-13, 15:13   #159
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror også overvekt er et nokså mye større samfunnsproblem enn undervekt i vår del av verden. Men det hjelper selvfølgelig ikke så mye for de som har anoreksi, det er en utrolig kjip sykdom.

Fotballfruen er jo et nokså ekstremt tilfelle på så mange måter, jeg klarer ikke helt å se på henne som noen faktor som har noe å si. Men jeg skjønner jo at jeg ikke er i målgruppen.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 15:14   #160
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Vekten er vel ikke en konstant faktor, folk går jo litt opp og ned og det er heller ikke alltid så lett å se hva folk veier. Hvordan i alle dager kan du være rimelig sikker på at hun veier mer?

Jeg har vært 173 med samme vekt, litt mer og litt mindre. 55 kilo er undervektig for meg i følge BMI-kalkulator, 56 kg er normalvektig. Jeg var ikke syk da jeg veide 54 heller.

Neida, for all del, men på relativt ferske bilder av henne tror jeg absolutt hun har BMI på mer enn 18. Hun er riktignok 3 cm høyere enn meg, men sammenlignet med hvordan min kropp var med BMI på 18, så har jeg vondt for å tro det går an med såpass muskeltonus og figur som hun har. Men jeg kan ta feil, for all del.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:50.