Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Fortell meg om mørketiden!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-11-13, 20:29   #14
Smoothie
lader

Smoothie sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fortell meg om mørketiden!

Jeg blir mye trettere i mørketida, og er mye trettere på dagtid/ettermiddagstid enn vanlig. Kan slite meg gjennom hele dagen fordi jeg er så enormt trett, men når kvelden kommer får jeg enten ikke sove før langt på natt eller jeg våkner midt på natta etter noen få timers søvn. Ofte jeg bare sove på ettermiddagen fordi jeg føler meg ikke bare trett, men fysisk dårlig. Jeg hadde det ikke slik før jeg var over tredve.
Selv om det er litt lys når det er godt vær på dagtid, føler jeg at vi er omringet av mørke i to-tre måneder, og det er nedtelling til sola snur i desember og til at sola er tilbake i slutten av januar. Januar er den verste måneden. Da har vi vært uten sola og lyset så lenge, og mange av oss synes ventetiden til sola er tilbake er veldig lang. Mange skoler feirer at sola er tilbake med solboller, og barnehager har solfest. Det er en STOR dag den dagen sola skal være tilbake, selv om det er avhengig av været om man ser den eller ikke, og etter om du bor slik til at du faktisk kan se den.
Adventstida synes jeg er lettest. Det er godt at man får mer lys i huset med ulike typer adventslys, og man jobber med forberedeleser til jula sånn at tida går fort, og ikke minst vet man at det blir fri noen dager slik at man kan sove når man er trett og ikke når man kan. Samtidig føler jeg at jeg mangler energi til å gjøre juleforberedelser med glede.
Alt i alt er dette en tid jeg veldig gjerne skulle vært foruten. Gruer meg alltid til denne tida av året. Elsker de lyse sommernettene, men ville byttet de bort med mer lys i mørketidsmånedene!

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:37.