Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Ny!
Man tilsetter det som faktisk ofte er tilsatt i ekte bacon. Dyre-bacon smaker jo faktisk ikke bacon naturell (det er det samme med annet kjøtt, de færreste spiser vel kjøttet "naturell", men krydrer det eller marinerer det). Liquid smoke er tingen. Du kan få bestemora di til å smake bacon med dette. 
Kjøper det på Meny, en veldig drøy flaske til rundt 30 kr. Her er min oppskrift. Og denne bruker jeg som regel til wraps, middager osv. Ungene elsker dette, og blir helt ville hver gang jeg lager det. "Baconet" bruker jeg i fleskepannekaker, til "eggerøre" laget av tofu (ja det går også an faktisk, tilsetter bla. sort svovelsalt (det er helt naturlig) som smaker identisk med egg, helt vilt), i pasta Carbonara (spør Fibi her inne om den er god, hun bestiller den hver gang hun skal spise hos meg, haha) og andre retter der bacon skal brukes. Klart det ikke blir identisk med bacon, men de kjøttetende vennene mine som jeg har servert det til, har alle sammen uten unntak blir skikkelig positivt overrasket.