Sv: Tusenfryd blir røykfri
Opprinnelig lagt inn av Iset, her.
Hvorfor ikke? Nettopp fordi de har en uvane som sjenerer andre, og fordi parken må bruke sine arealer til å hjelpe mennesker til å utføre uvanen sin. Jeg skjønner ikke helt hvorfor. Joda det er snilt å ta hensyn til andre mennesker, til og med røykere. Men jeg mener ikke det er en rettighet, slik enormt mange ser ut til å mene.
Nei selvfølgelig er det ingen rettighet. Men jeg synes at egne områder er til begge parters beste. Da sjenerer de ikke de andre gjestene, og de slipper å gå 15-20 min hver vei for å utføre uvanen sin.
Bare for å ha det sagt så blir jeg rett og slett dårlig av røyklukt selv etter å ha sluttet for noen år siden. Jeg blir mektig irritert og sur av å ha røykere rett ved siden av meg, men jeg har fortsatt forståelse for at de faktisk trenger den ekle pinnen sin.
Men jeg lurer fortsatt på om dette forbudet gjelder under fyllefester på kvelden også. Ingen som vet altså?
Tror forresten ikke at røykere vil smugrøyke på toaletter o.l som bina her tror. Det er vel ikke et veldig utbredt problem på flyplasser, sykehus osv?
Gjør de det når de kan gå utenfor porten er de rett og slett idioter. Røyker eller ikkerøyker.
|